استاندار هرمزگان از استقبال دولت برای مشارکت بخش خصوصی در ساخت شهر مدرن و ساحلی خلیج‌فارس خبر داد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به استقبال از مشارکت بخش خصوصی برای احداث شهر مدرن و ساحلی خلیج‌فارس گفت: برای سرعت دادن به کار‌های مرتبط با این شهر نیاز است از طریق بسته‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از ظرفیت این بخش استفاده کرد. 

او با تاکید بر اینکه سکونتگاه‌های جدید ساحلی یکی از نیاز‌های اصلی کشور است، افزود: مهم‌ترین شهر ساحلی که باید بر روی آن تمرکز شود شهر ساحلی خلیج‌فارس در مجاورت بندرعباس است.

استاندار هرمزگان گفت: شهر ساحلی خلیج‌فارس یک شهر ملی با ویژگی‌های خاص است و تاکید داریم شهری مدرن و ویژه باشد که بتواند خود را به عنوان یک شهر شاخص در سطح کشور و منطقه معرفی کند.

مهدی دوستی گفت: با توجه به طرحی که برای این شهر آماده شده می‌توان این آرزوی ملی را به حقیقت تبدیل کرد و شهری مدرن تاسیس کرد.

او با تاکید بر اینکه این شهر بستر توسعه خواهد بود و تمام مدیران مرتبط باید برای اجرای این طرح همت داشته باشند، گفت: برای سرعت دادن به کار‌ها نیاز است از طریق بسته‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از ظرفیت این بخش نهایت استفاده را کرد.

دوستی افزود: در حوزه اعتبارات مرتبط با طرح‌های پژوهشی باید بیشترین اعتبارات صرف مطالعات در خصوص زنجیره‌های ارزش و مهارت ورزی در صنایع باشد تا بتوان بر آن اساس مشکلات این حوزه را کم و به توسعه اشتغال و کارآفرینی کمک کرد.

استاندار هرمزگان موازی کاری در طرح‌های پژوهشی را یک آفت برشمرد و گفت: دستگاه‌هایی که مطالعات مشترک در خصوص موضوعات یکسان دارند باید از موازی کاری خودداری کرده و از نتایج مطالعات و طرح‌های پژوهشی یکدیگر استفاده کنند تا بودجه مرتبط با طرح‌های پژوهشی به نیاز‌های اساسی استان در حوزه تحقیق و پژوهش تخصیص یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.