مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: انجمن‌های فرهنگی و هنری این استان که تعداد آن‌ها به ۱۰ مورد می‌رسد، باید هرچه سریع‌تر از حالت انفعال شوند.

حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: انجمن‌های فرهنگی و هنری که زیرگروه فرهنگ، هنر، ادب و رسانه قرار دارند شامل تعزیه، سینمای جوان، هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، موسیقی، خوشنویسی، خانه مطبوعات، قرآن و نهج البلاغه و اتحادیه ناشران ادبی هستند.

وی با بیان اینکه برخی از این انجمن فعال و برخی نیز غیرفعالند، خاطرنشان کرد: تا نیمه نخست آبان ماه سال جاری بایستی انجمن‌های منفعل با برگزاری انتخابات، فعالیت خود را از سر بگیرند.

براتی به برخی الزامات قانونی مربوط به انجمن‌ها اشاره کرد و افزود: هم اکنون انجمن هنر‌های همایشی استان قزوین برای فعالیت بیشتر نیازمند برگزاری انتخابات هستند و در همین راستا و از یک ماه گذشته نیز نامه نگاری‌های لازم با وزارتخانه صورت گرفته تا هر چه سریع‌تر انتخابات آن‌ها برگزار شود.

این مسئول ادامه داد: خانه مطبوعات قزوین مدت بسیاری است که در انتظار برگزاری انتخابات است و منتظر اعطای مجوز از وزارت فرهنگ هستیم تا در کمترین زمان ممکن این انتخابات را در استان برگزار کنیم تا اعضای این خانه مسایل مربوط به این صنف را پیگیری کنند.

براتی در ادامه بر ضرورت فعالیت انجمن مفاخر فرهنگ و ادب استان قزوین تاکید کرد و گفت: این انجمن نیز سال‌هاست که غیرفعال بوده و در نخستین فرصت نیز تا ۲ ماه آینده بایستی شرایط احیا و فعالیت مجدد آن را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، جشنواره تئاتر استانی را از الزامات هنر‌های نمایشی دانست و تاکید کرد: برای برگزاری این جشنواره نیز هماهنگی‌های لازم شده تا بتوانیم در آبان ماه این رویداد را رقم بزنیم و منتخبان را به نمایشگاه فجر معرفی کنیم.

براتی بیان کرد: یکی دیگر از کار‌های مربوط به حوزه هنر‌های نمایشی، استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در برگزاری تئاتر‌های خیابانی در فضا‌های عمومی است تا همه اقشار جامعه بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

به گفته این مسوول، برای برگزاری همایش دوسالانه خوشنویسی استان قزوین پیگیری‌های لازم با مسوولان استانی و کشوری صورت گرفته که پایان آذر ماه بتوانیم این همایش را برگزار کنیم.

براتی در پاسخ به دلیل نبودن سالن مناسب برای برگزاری کنسرت در قزوین، یادآور شد: همانگونه که مستحضر هستید به لحاظ زیرساختی ما با محدودیت جدی در این زمینه روبرو هستیم و برای آنکه بتوانیم یک فضای مناسب در این رابطه داشته باشیم باید از ظرفیت اعتبارات ملی برای اجرا و تکمیل چنین طرح‌هایی بهره برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیریت عالی استان نیز نگاه مثبتی به رشد و توسعه حوزه فرهنگ و هنر دارد و حتی معتقد است که باید نسبت به ارتقا معیشت هنرمندان اقدام کرد و در همین رابطه نیز یکی از مهمترین مطالبات هنرمندان، مسکن است که برای تحقق آن نیازمند یکسری تعاملات و همکاری بین دستگاهی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.