دیدار ماموستا‌ها با امام جمعه تبریز

ظهر امروز جمعی از ماموستاها با امام جمعه تبریز دیدار کردند.

به مناسبت هفته وحدت و گرامیداشت ولادت حضرت رسول (ص) علما و شعرای شیعه و سنی شعر خوانی کرده و با هم دعای وحدت خواندند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین مفاهیم بشری و علایق مذهبی مشترک را می‌توان در قالب شعر بیان کردو شعر وحدت می‌تواند پلی باشد که عاشقان نور و سیرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) د را در دو سوی عالم به هم برساند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: تفرقه عارضه‌ای است که منشأ اصلی آن دشمنان قسم خورده اسلام هستند که هر جا بتوانند از آن برای مقابله با مبارزان با ظلم و فساد استفاده می‌کنند و شعر وحدت با سه ویژگی همدلی خیر و زیبایی می‌تواند زیبایی‌های معارف اسلام را به رخ بکشد و این همان شعر آیینی است که می‌تواند وحدت را در عرصه ملی و اسلامی بیافریند.

ماموستا مرادی امام جمعه اهل سنت بیجار که خود حافظ قرآن و شاعر است نیز گفت:به امید خدا این اتحاد‌ها و همدلی‌ها و این مودت‌ها به کوری چشم دشمنان ادامه خواهد یافت و دشمنان اسلام مأیوس خواهند شد.

ماموستا سید محمد رئوف استاد دانشگاه و کارشناس دینی هم گفت: وحدت و با هم بودن امری مهم است و اختلافاتی که در جامعه بزرگ اسلامی وجود دارد باید به طور دانش بنیان حل شود تا منشأ آن که در بیشتر موارد دشمنان هستند مشخص شود و بتوانیم در محضر رسول خدا روسفید باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.