چتر حمایت کمیته امداد بر سر ۲۹ هزار و ۹۱۰ سالمند

۲۹ هزار و ۹۱۰ سالمند خراسان جنوبی از حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند هستند.

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تعداد خانوار معیشت بگیر تحت حمایت این نهاد ۳۹ هزار و ۶۹۴ خانوار با جمعیت ۸۸ هزار و ۲۹۷ نفر هستند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۱۰ نفر سالمند هستند.

او با اشاره به وجود ۱۲ هزار و ۱۷۴ نفر مرد و ۱۷ هزار و ۷۳۶ نفر زن سالمند تحت حمایت این نهاد افزود: در مجموع ۲۲ هزار و ۷۴۴ خانوار سالمند تحت حمایت معیشت‌بگیر هستند که از این تعداد خانوار سالمند ۱۰ هزار و ۵۷۹ خانوار با سرپرستی زن و ۱۲ هزار و ۱۶۵ خانوار با سرپرستی مرد هستند.

حسینی با اشاره به اعزام ۲۳ نفر از سالمندان استان به همایش کشوری تجلیل از سالمندان در مشهد مقدس در این هفته بیان کرد: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به ادارات اجرایی برای تجلیل از سالمندان تخصیص داده شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان جنوبی برگزاری مراسم استانی تجلیل از سالمندان در اردوگاه یادگاران امام و برگزاری محفل انس با قرآن و الفبای قرآنی با حضور سالمندان را از برنامه‌های هفته سالمند عنوان کرد و گفت: عیادت و دلجویی از خانواده‌های دارای سالمند بیمار، تهیه و توزیع بروشور مربوط با هفته سالمند در ادارات استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به مناسبت هفته سالمند از دیگر برنامه ها‌ی این هفته است.

او ادامه داد: اجرای برنامه پایش سلامت سالمندان، ویزیت رایگان و توزیع اقلام بهداشتی با همکاری مراکز بهداشت شهرستان‌ها و مراسم دیدار با سالمندان در منزل‌ها یا مراکز حمایتی به همراه برنامه‌های متنوع و فرهنگی، اهدای کارت هدیه و سبد غذایی به سالمندان و برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از سالمندان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

حسینی  برگزاری اردو‌های زیارتی و تفریحی کوتاه مدت و دعوت از سالمندان موفق و انتقال تجربه هایشان به سایر سالمندان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برگزاری جنگ‌های شادی و طنز با دعوت از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، هنری جهت پربار کردن مراسم، اهدای هدایا و تفقد و دلجویی حضوری از طریق بازدید میدانی از جامعه هدف سالمند زمین‌گیر، صعب العلاج و بیمار خاص از دیگر برنامه‌های این نهاد به مناسبت هفته ملی سالمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار