مدیرکل دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی کشور:

شورای عالی سینما در استان‌ها تشکیل شود

شفیعی گفت:تشکیل شورای‌عالی سینما در استان‌ها باعث استفاده بیشتر از ظرفیت سینماگران می‌شود و ادارات کل فرهنگ در استان‌ها دراین رابطه باید اهتمام ورزند.

مهدی شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی کشور در مراسم جشن مهر سینما که در سینما بهمن قزوین برگزار شد، تاکید کرد: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز می‌خواهیم تا در خصوص تشکیل شورای عالی سینما در این استان اهتمام ورزد.

وی اضافه کرد: با تشکیل شورای عالی سینما، گسترش آموزشگاه‌ها، توسعه دانش و فعالیت سینماگران به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

شفیعی با بیان اینکه شهرستان های بالای ۱۰۰ هزار جمعیت بایستی دارای سینما باشند، تصریح کرد: یکی از مصوبات خوب در سال گذشته همین بود که شهرستان های فاقد سینما در کشور از این امکان هنری برخوردار شوند.

به گفته این مسوول، افزایش تعداد صندلی در سینماها بدون شک به گسترش و تعمیم فرهنگ و هنر در جامعه منجر می‌شود که استانداران و مدیران دولتی نیز باید در این رابطه همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

شفیعی تاکید کرد: ارتباط محکم سینماگران، هنرمندان و فعالان سینما با سایر نهادهای سیاسی و اجتماعی می‌تواند در تعالی سینما هم موثر باشد.

مدیرکل دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی کشور خاطرنشان کرد: ما در طول سال همیشه چراغ‌ها را خاموش می‌کنیم و فیلم تماشا می‌کنیم، اما امروز قرار است که چراغ ها را روشن کنیم و تمامی دست اندرکاران فیلم را تجلیل کنیم.

شفیعی یادآور شد: ظرف ۲ سال گذشته دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی توجه خودش را به هنرمندان غیر استانی و در حوزه سینماگران غیر تهرانی متمرکز کرده و می‌خواهد لوکیشن سینمایی را از تهران به استان‌ها ببرد.

گفتنی است، جشن مهر سینما از سال گذشته برپا شده و سینماگران کشور در این روز هنر خود را به نمایش گذاشته و دور یکدیگر جمع می‌شوند، برای اهالی سینما جشن مهر سینما، آغاز سال سینمایی محسوب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
خیلی جالبه در دوبله کردن کمال ادب را بکار میبرند در فیلم های خارجی جای فحاشیهای رکیک کلمه لعنتی بکار میرود اما فیلمسازان وکارگردانان ما در سینما به هنروپیشها کلمه گُه خردی گُه کسی که گُه شیرین خورده وکلمات کثیف دیگر بکار میبرند این عقب افتاده های هنری نمیشود با ادب تر باشند وفرهنگ سازی کنند
آخرین اخبار