رییس فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد گفت: حدود هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون برای مرحله دوم و تکمیل و طرح توسعه این فرودگاه تخصیص یافته است.

مهدی توکلی کندری گفت:‌ از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل و توسعه ساختمان اداری،‌ ۳۰ میلیارد ریال به منظور ساخت نیروگاه برق و ۱۰ میلیارد ریال برای نصب تجهیزات برق فرودگاه گناباد تخصیص یافته و مراحل اجرای آنها در دست انجام است.

وی اظهار کرد:‌ ۹۴۵ میلیارد ریال هم برای اجرای "طرح توسعه" فرودگاه گناباد طی سال‌جاری تخصیص یافته که اجرای آن بعد از برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکار آغاز می شود.

رییس فرودگاه گناباد گفت:‌ علاوه بر این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طی ۲۸ سال گذشته برای احداث و تکمیل فرودگاه گناباد هزینه شده که با نظرداشت تحولات اقتصادی و افزایش هزینه‌ها، ارزش امروز سرمایه صرف شده برای این طرح ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

توکلی با اشاره به توجه خاص دولت سیزدهم به تکمیل فرودگاه گناباد افزود:‌ از ابتدای این دولت تاکنون حدود ۲ هزار میلیارد ریال بدین منظور تخصیص یافته است و همین مساله موجب سرعت بخشی در روند اجرا و بهره برداری آن شد.

قیمت نخستین پرواز مسافری شهدای گناباد کاهش یافت

رییس فرودگاه گناباد گفت:‌ قیمت بلیت نخسین پرواز مسافری شهدای گناباد از تهران به گناباد و عکس آن در روز سه شنبه یازدهم مهرماه از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ۹ میلیون و ۷۸۰ هزار ریال کاهش یافت.

توکلی با اشاره به مسافت ۲۷۸ کیلومتری گناباد تا مشهد و با توجه به حجم تراکم مسافر مسیر مشهد از مسافرانی که قصد عزیمت به گناباد و حتی مشهد را دارند خواست که از این فرصت برای تهیه بلیت این پرواز اقدام کنند.

پروازهای فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد که در خردادماه سال جاری افتتاح شده بود بعد از پیگیریهای متعدد از سوی مسوولان از مهرماه جاری برقرار شد.

نخستین پرواز هواپیمای فرودگاه گناباد یازدهم مهرماه سال جاری و همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)‌ توسط شرکت هواپیمایی وارش انجام می شود و فروش بلیت این پرواز هم اکنون در سایت مربوطه در حال انجام است.

در نخستین پرواز مسافری بعد از افتتاح رسمی این فرودگاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی وارش با ظرفیت ۱۵۰ نفر در ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه صبح روز سه شنبه مسافران را از مقصد تهران به گناباد منتقل می کند و در ساعت ۱۳ در فرودگاه این شهرستان به زمین می نشیند و برگشت این پرواز در ساعت ۱۴ از مقصد گناباد به تهران انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.