معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه پس از تهران بیشترین دانشجوی بین‌الملل را پذیرا است.

محمد رضا غلامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری امروز که در سالن اجتماعات خوابگاه بوستان کرمانشاه برگزار شد، گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۸ هزار کارمند، ۵۵۰ عضو هیئت علمی و شش هزار دانشجو دارد.

وی از تردد ۱۵ تا ۲۰ هزار نفری در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خبر داد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای انجام کار‌های فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی استفاده کرد.

غلامی خاطرنشان کرد: قدیمی‌ترین خوابگاه دانشجویی متعلق به سال ۱۳۳۵ و جدیدترین آن مربوط به سال ۱۳۹۰ است و اکنون یک هزار و ۷۵۲ نفر دانشجو در این خوابگاه‌ها به سر می‌برند در سطح استان کرمانشاه ۴۱ باب خوابگاه متاهلی پذیرای دانشجویان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه پس از تهران بیشترین دانشجوی بین‌الملل را پذیرا است که عموما اهل عراق و پاکستان هستند.

غلامی از پیشرفت ۷۰ درصدی خوابگاه ۴۰۰ تختخوابی کرمانشاه به مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع خبر داد و گفت: تاکنون ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل این پروژه دریافت شده همچنین از محل سفر رئیس جمهور به کرمانشاه ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که درصدد افتتاح آن در سال آینده هستیم.

وی افزود: در راستای ایجاد رضایت‌مندی میان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، پنج میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان به‌منظور تأمین و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی هزینه شده است.

به گفته غلامی در ۱۸ سرفصل تسهیلات مورد نیاز دانشجویان پرداخت می‌شود و تاکنون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون وام دریافت کرده‌اند این دانشگاه درصدد اخذ مجوز پرداخت ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات جدید از طریق صندوق رفاه دانشجویی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تهاتر وام ۵۰ میلیارد تومانی مربوط به خوابگاه‌های متاهلی توسط دولت اشاره کرد.

غلامی با اشاره به رعایت الگوی غذای سالم در مراکز توزیع غذا‌های خوابگاهی، گفت: در راستای صنعتی‌سازی آشپرخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی اقدام لازم انجام شده و دانشجویان از منو‌های غذایی متنوعی برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به پراکندگی بیمارستان‌ها در سطح شهر، پراکندگی خوابگاه‌ها از این نظر مثبت، اما از لحاظ افزایش هزینه‌های جاری منفی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اسکان و تغذیه ۱۰۰ دانشجو در دانشکده پرستاری سنقر و ۵۰ دانشجو در مرکز آموزش عالی سلامت اسلام‌آبادغرب خبر داد و اذعان کرد: درصدد توسعه زیرساخت در این دانشکده‌ها هستیم.

غلامی با بیان اینکه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات ورزشی هزینه شده، تصریح کرد: ۳۹ دوره مسابقات ورزشی با حضور یک هزار و ۸۰۰ دانشجو برگزار شده همچنین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای دو سالن ورزشی، یک استخر و چندین زمین چمن مصنوعی و طبیعی است.

وی عنوان کرد: اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با خدمات‌رسانی در حوزه سلامت روان دانشجویان حائز رتبه برتر در کشور است و تاکنون نسبت به برپایی ۳۲ کارگاه آموزشی با حضور ۷۵۰ دانشجو و ارائه یک هزار و ۳۹۸ مشاوره حضوری و ۳۹۲ مشاوره مجازی اقدام کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به برگزاری اردو‌های زیارتی و سیاحتی، گفت: دو هزار و ۸۰۰ دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مقاصد گردشگری استان اعزام شدند.

غلامی از شرکت ۸۰۰ دانشجو در کرسی‌های آزاد اندیشی تحت عناوین مختلف خبر داد و اذعان کرد: اردو‌های جهادی با محوریت ارائه خدمات سلامت محور به اقصی نقاط استان کرمانشاه برگزار می‌شود که در این راستا تاکنون به سه هزار نفر خدمات درمانی و یک هزار نفر خدمات دندان‌پزشکی ارائه شده است.

وی با اشاره به دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در راستای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: همچنین احداث المان شهید گمنام در دست اقدام است.

غلامی خاطرنشان کرد: همه بیمارستان‌ها ملزم به رعایت طرح انطباق و پایبندی به پوشش و رفتار حرفه‌ای هستند در غیر این صورت برای آن‌ها امتیاز منفی لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از امسال ملزم به ارائه خدمات خوابگاهی به دانشجویان بین‌الملل شده، افزود: اکنون چهار خوابگاه دخترانه و دو باب خوابگاه پسرانه در کرمانشاه دایر است که این تعداد ناکافی است البته کمبود خوابگاه از طریق تأمین خوابگاه‌های استیجاری مرتفع شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.