مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برپایی جشن وحدت و میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) به صورت خودجوش در سراسر شهرستان های گیلان خبرداد.

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز همزمان با میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق (ع) جشن و سرور دراکثر مساجد و تکایا  سراسر گیلان برپا خواهد شد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) هفته وحدت نامگذاری شده است افزود: در این ایام برنامه های مختلفی در گیلان برگزار شده است.‌

وی با اشاره به اینکه گیلان از دیرباز پیشگام وحدت شیعه و سنی بود و مردمان شیعه و اهل تسنن در برخی شهرستان‌های غرب گیلان است، ادامه داد: قرن هاست با وحدت، یکپارچگی وتمسک به قرآن و اسلام کنار هم زندگی می‌کنند.‌

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه دشمنان سعی در تفرقه افکنی ادیان و قومها دارند، تصریح کرد: با برپایی چنین جشن های مذهبی به دشمنان نشان خواهیم داد هیچ گاه توطئه هایشان عملی نخواهد شد. 
حجت الاسلام مهدوی افزود: جشن هفدهم ربیع الاول  سراسر عشق و ارادت به نبی مکرم اسلام، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) با حضور جمعی از  مردم شیعه و سنی در سراسر استان  برپا می شود.

اهل تسنن گیلان در شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر ساکن هستند.

برچسب ها: هفته وحدت ، جشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.