استاندار گیلان در ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان گفت: زمین‌های کشاورزی نباید با تغییر کاربری‌ها از بین برود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه) در نشست ستاد سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ استان گفت: این خطه در تولید چای و فندق رتبه اول، مرغ، برنج و کیوی جایگاه دوم و در بسیاری دیگر از تولیدات جایگاه خوبی دارد.

او با اشاره به افزایش تولید مرغ در گیلان طی ۳ سال اخیر افزود: این میزان از حدود ۵۵۰ تا ۶۵۰ تن در روز در سال ۱۴۰۰ به هزار تن در سال ۱۴۰۳ رسیده است.

استاندار گیلان با تشریح اهمیت بخش کشاورزی و نقش آن در اقتصاد و اشتغالزایی تصریح کرد: زنجیره ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی باید در استان تقویت شود.

عباسی با اشاره به نقش مهم روستاییان در تأمین غذای مردم و امنیت غذایی گفت: ۹۰ درصد بهره‌برداران کشاورزی در روستا‌ها فعالیت دارند و بخش عمده تولیدات کشاورزی نیز در مناطق روستایی انجام می‌شود.

او با تأکید بر اینکه افق آینده حوزه کشاورزی باید برای کشاورزان تضمین شود، افزود: زمین‌های کشاورزی نباید با تغییر کاربری‌ها از بین برود.

ستاد سرشماری عمومی کشاورزی 1403 استان گیلان

استاندار با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی از آبان امسال همزمان با سراسر کشور در گیلان از فرمانداران خواست تا ضمن همکاری با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، همه ظرفیت‌ها را برای اجرای دقیق این سرشماری به کار گیرند.

اجرای ششمین سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان ماه

فرشاد روشن، مدیرکل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار ایران هم با اشاره به اجرای ششمین سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان ماه در سطح کشور گفت: فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شده است و از تاریخ شروع به مدت یک ماه به انجام می‌رسد.

او در این نشست بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها در استان‌های کشور برای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی تأکید کرد.

محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان

محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان هم در این نشست با تشریح اهمیت حوزه کشاورزی گفت: این بخش از مهمترین حوزه‌های اقتصادی کشور و در گیلان مهمترین بخش است.

او با بیان اینکه امنیت غذایی و سلامت جامعه در استقلال کشور و نداشتن وابستگی به بیگانگان نقش مهمی دارد، افزود: برای امنیت غذایی افزایش تولیدات کشاورزی مدنظر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی و اهمیت آن تصریح کرد: در اجرای این طرح در این استان حدود ۱۰۰۰ نفر از عوامل اجرایی، کارشناسان و عوامل ستادی همکاری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.رضایی
۱۴:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
تبدیل زمین های کشاورزی به باغ ویلا خیانتی نابخشودنی است. خدا از کسانی که مجوز میدن، یا چشم پوشی می کنند نگذرد. باغ ویلا درست کردن در زمین کشاورزی و منابع ملی ناشی از عدم نظارت، بلبشو و سوء مدیریت است
Iran (Islamic Republic of)
داود اسدالهی
۱۴:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
اگر با تغییر کاربری از بین نرود از طریق دامادها که سهم بر زمین شده اند از بین می‌رود تمام
Iran (Islamic Republic of)
جواد شریعت
۱۳:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
عباسی بیا توی روستا ها بطور ناشناس و ببین چه خبره اونجا نشستی برای خودت یه حرفی میزنی . یا با نقشه جی پی ای نگاه کن . ولی درست نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
وقتی کشاورز همیشه ضرر میکند و کشاورزی سودی براش ندارد حق دارد تغییر کاربری بدهد . چی بهت میرسه ؟ هی بفروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
سلام، لطفا کنید طرح هادی روستایی را که افت جان مزرعه ها میباشد را کلا حذف کنید .با مردم صادق باشیم