در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش برای ریشه‌کنی کامل مالاریا در کشور/ امسال هیچ مورد فوت رخ نداده است

مراقبان بهداشت در نقاط مرزی و به خصوص مناطق صعب العبور مستقر و به دنبال شناسایی احتمالی بیماری مالاریا و سایر عارضه ها مشغول به فعالیت هستند.

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهد که در یکی از کشورهای همجوار آمار مالاریای شناسایی شده افزایش یافته و حدود یک و نیم میلیون نفر به بیماری مالاریا مبتلا شده اند.

به گفته وی مراقبان بهداشت در نقاط مرزی و به خصوص مناطق صعب العبور مستقر و به دنبال شناسایی احتمالی بیماران مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: چهار هزار مورد ابتلا به مالاریا در کشور شناسایی شد و مورد فوتی نداشتیم و اکنون در مرحله درمان قرار دارند. امسال سعی داریم که این بیماری در کشور به زودی حذف شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد:از سال گذشته در پی بروز سیل در یکی از کشورهای همسایه هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل گرمای هوا، وجود پشه آنوفل و آب های جاری احتمال بروز بیماری مالاریا وجود دارد که مراقبان بهداشت اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری و شناسایی احتمالی بیماری انجام داده اند.

فرشیدی ادامه داد: الان پشه آئودس را در هرمزگان و سیستان و بلوچستان شناسایی کرده ایم اما این پشه آلودگی نداشته و با گزش هم بیماری را ایجاد نخواهد کرد و تنها باید مراقب بود تا بیمار وارد کشور نشود.

او اضافه کرد: پشه آئودس معمولا کشنده نبوده و بیشتر مشکلات گوارشی و درد استخوان ایجاد خواهد کرد.

معاوت بهداشت وزارت بهداشت گفت: در بیماری مالاریا حتما باید ناقل بوده و این بیماری از انسان به فرد دیگری منتقل نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار