رئیس قوه قضائیه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز حضور یافتند و به صحبت‌های آن‌ها گوش کردند.

در دیدار رئیس قوه قضائیه با دانشجویان دانشگاه تبریز نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و برخی از دانشجویان حرف‌های صریح و بی‌پرده خود را خطاب به رئیس عدلیه کشور بیان کردند و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به سوالات آن‌ها پاسخ گفت.

 نماینده بسیج دانشجویی گفت: درخواست عفو معیاری سال گذشته اقدامی از روی اقتدار بود ایستادگی قاطع و شجاعانه مقابل فساد داخلی در قوه قضائیه از اقدامات تحسین برانگیز بوده است. یک مثال مهم برای مقابله با فساد درون دستگاهی برخورد با فرزندان یک مقام ارشد قوه قضائیه بود حضور بی تکلف آقای محسنی اژه‌ای در مجامع عمومی قابل تقدیر است.

مطالبه صریح منویات رهبر انقلاب از سوی دانشجویان در حضور رئیس قوه قضائیه در خصوص اینکه بانک‌ها غلط می‌کنند بنگاهداری کنند از جمله نکات قابل توجه این نشست بود.

دانشجوی دانشگاه تبریز خطاب به رئیس عدلیه گفت: دستگیری بستگان یک مقام ارشد قضایی نشان از جدیت شما در مبارزه با فساد دارد اما چرا نام و نشانی از افراد بازداشت شده در اختیار رسانه ملی قرار نمی‌گیرد؟ رسانه‌های غیررسمی مشخصات کامل این افراد را منتشر کرده‌اند آقای اژه‌ای مردم را محرم خود بدانید.

انتقاد دانشجویان از یک ایراد درون دستگاهی هم در این نشست مطرح شد که نظارت حلقه مفقوده دستگاه قضایی است. وجود آرای ضعیف و متناقض قضایی علاوه بر بی‌عدالتی و ایجاد نارضایتی در بین مردم در عمل باعث فرسایشی شدن روند دادرسی و ایجاد زمینه اخذ رشوه شده است.

دانشجوی دیگر دانشگاه تبریز خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: آقای اژه‌ای! به افسارگسیختگی نظام بانکی ورود کنید. اگر ساماندهی نظام بانکداری افسارگسیخته کشور نیازمند قانون است لایحه تنظیم کنید. نمی‌شود یک بانک خصوصی به تنهایی ۲۵ درصد پایه پولی کشور را افزایش دهد و باعث افزایش تورم و نقدینگی کشور شود. زجرش را مردم بکشند و نفعش را اعوان و انصار مرفه‌های بی‌درد ببرند.

یک دانشجوی دختر کرد در این جلسه گفت: کیفیت غذای دانشجویی روز به روز در حال تنزل اما قیمتش سال به سال افزایش پیدا می‌کند. قیمت خدماتی مانند تغذیه سالانه افزایش پیدا می‌کند اما کیفیت متناسب با افزایش هزینه‌ها نه تنها افزایش ندارد که کاهش هم پیدا می‌کند.

وی افزود: افزایش هزینه‌های زیاد دانشجویی موجب درگیر کردن ذهن دانشجویان برای پیدا کردن شغل می‌شود که این موضوع روی کار آموزشی و پژوهشی دانشجویان اثر می‌گذارد. دانشجو باید دغدغه تحصیل، آموزش و پژوهش داشته باشد نه یافتن شغل و کسب درآمد برای گذران زندگی.

دانشجوی دیگری خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای گفت: برخورد قوه قضائیه با قانون‌شکنان دانه‌درشت چشمگیر نیست و مردم به این باور نرسیده‌اند که شما بدون هیچ ملاحظه‌ای با دانه درشت‌ها مبارزه می‌کنید. شما مستقیم منصوب ولی فقیه هستید، لذا مسئولیت شما سنگین‌تر از بقیه مسئولان است.

یک استاد دانشگاه هم گفت: همسان‌سازی حقوق مصوب مجلس است و به تایید شورای نگهبان رسیده اما اجرای کامل آن از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام نمی‌شود. دیوان عدالت اداری شکایت همکاران دانشگاه علوم پزشکی در این مورد را بررسی کرد و حقوق آن‌ها برگشت اما در مورد استادان وزارت علوم تقلیل ۳۰ درصدی پا برجا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
دانشجویانی به این ساده لوحی ،به خدا نوبر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیونی رو ۶۰ ماهه ۱۲۰ میلیون بازپرداخت میگیرن بانکها.
آخرین اخبار