پیش‌بینی تندباد لحظه‌ای در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای در نیمه جنوبی و غربی همچنین بارش باران در بخش‌های شمالی و شرقی استان خبر داد.

بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به هشدار زرد هواشناسی و ستاد بحران گفت: از عصر چهارشنبه ۱۲ مهرماه تا روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌های شمالی تهران به ویژه ارتفاعات، افزایش ابرناکی و بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

بشیری افزود: در این وضعیت احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب وجود دارد لذا از شهروندان درخواست می‌شود از اتراق کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها از جمله رودخانه‌های پهنه شمالی تهران و رودخانه کن خودداری کنند.

بشیری گفت: از مردم تقاضا می‌شود ضمن احتیاط در عبور و مرور، از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال خودداری کرده و در نواحی مرتفع مانند داربست‌ها، بالابر‌ها و ساختمان‌های بلند مستقر نشوند، همچنین ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط کافی را داشته باشند.

وی همچنین بر ضرورت حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان تاکید نمود.

 بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد در ارتفاعات و نواحی جنوبی استان گاهی با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا با افزایش شرایط ناپایداری جو در بعضی ساعات وزش باد شدید در سطح استان و وزش باد خیلی شدید و تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی استان با احتمال نفوذ گرد و غبار انتقالی از استان‌های مجاور و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

از بعد از ظهر امروز تا فردا با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌های شمالی و شرقی استان به‌ویژه در ارتفاعات شمال شرقی افزایش ابرناکی و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بالادست با احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا روز جمعه  روند کاهش دما و از روز شنبه  افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فرداکمی ابری، به‌تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی جمعه  کمی‌ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
کو وزش باد شدید باران تهران خبری نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
کجاست دقیقا:))
آخرین اخبار