کارشناس بازار سرمایه گفت: فعالیت شرکت‌ها در بازار توافقی، می‌تواند منجر به افزایش شفافیت و اعتبار بیشتر آن‌ها شود.

اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه گفت: از شنبه ۱۵ مهر بازار توافقی فرابورس ایران افتتاح می‌شود که این بازار حجم مبنا و دامنه نوسان ندارد و بیشتر معاملات بر اساس توافق انجام می‌شود. روز‌های معاملاتی این بازار از شنبه تا چهارشنبه هر هفته به استثنای ایام تعطیل رسمی از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ تعیین شد؛ همچنین انجام معاملات به صورت روزانه ممنوع است و امکان فروش سهام خریداری شده در همان روز برای مشتریان وجود ندارد.

او بیان کرد: شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس که پذیرش نشده‌اند و یا شرکت‌هایی که به دلایلی لغو پذیرش شده‌اند می‌توانند در این بازار معاملات خود را انجام دهند. 

ادهم گفت: بازار توافقی از جمله بازار‌های پرریسک فرابورس است که معاملات آن به‌شکل بلوکی و عمده صورت خواهد گرفت. کلیه کارگزاران باید قبل از انجام اولین معامله، از مشتریان خود تأیید و امضای اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک را اخذ کنند.

او در نهایت گفت: فعالیت شرکت‌هایی که به میزان شرکت‌های حاضر در بورس منظور بازار‌های اصلی که از شفافیت برخوردار نیستند در بازار توافقی، می‌تواند منجر به افزایش شفافیت و اعتبار بیشتر آن‌ها شود اقدامی که اثرات مثبت آن برای اقتصاد کشور بسیار زیاد خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار