علی مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار با آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در استان از ساخت ۵ هزار و ۸۰۰ مدرسه در ۲ سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: روند افزایش فضای آموزشی کشور بویژه برای تک شیفت و تک نوبته شدن مدارس با جدیت ادامه دارد.
او از فعالیت ۵۰۰ مدرسه یک دانش آموز در کشور خبر داد و افزود:در برخی از نقاط کشور که تغییرات جمعیتی به سبب حاشیه نشینی و مهاجرت در آن نقاط زیاد است، تعداد مدارس باید بیشتر شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امور فوریتی در کشور بسیار است، گفت: آموزش یکی از مهمترین امور فوریتی در کشور است که بر پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید اجرایی شود.
علی مراد صحرایی سند راهبردی آموزش و پرورش را مبنای ارزیابی همه اعضای کادر آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: تربیت معلم برای آموزش و پرورش اولویت اصلی است.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از سند بنیادین آموزش و پرورش اصول است و قابل تغییر نیست، اما در برخی موارد اصلاحات و بازبینی آن انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳ هزار مدرسه به عنوان مدارس الگوی سند تحول بنیادین در کشور شناسایی شده است، افزود: این تعداد مدارس به تدریج بیشتر میشود.
آیت الله محمدی لایینی با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه از کشور از آموزش محروم نیست، گفت: دسترسی دانش آموزان به کلاس درس و محتواهای آموزشی در همه کشور وجود دارد.
صحرایی در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به گلایه مندی برخی از معلمان نسبت به اجرای طرح رتبه بندی نیز ادامه داد: اعتراض در آیین نامه رتبه بندی پیش بینی شده و رسیدگی به آن طبق برنامه زمانبندی به خوبی در حال انجام است و ما در مرحله اعمال رسیدگی به اعتراضها هستیم.
بعلاوه اینکه طراح سوالات هم اساتید برتر دانشگاه باشند و سطح سوالات هم واقعا فنی و پیشرفته باشد.
سپاس از درج پیام بنده کمترین
در تهران مدارس متوسطه دوم هیت امنایی ۵ میلیون بگیرند در شهرستان چهارصد هزار ، هیچ کس راصی نیست.
طبق ورود دانش اموزان به بازار کار ، باشه نه طبق سنوات خدمت معلمان یا بقیه امتیازات بی هدف
معلمان باید در تربیت و آموزش دانش آموزان با رویکرد ۱۲ سال مهارت در زندگی و فراگیری یک حرفه ، کوشا باشند
نه در طوطی وار حفظ و تحویل مطالب کتابها و بالا بردن سرعت تست زنی
تحقیق کنین دانش آموزان دهه شصتی تحت آموزش چند معلم دوره ابتدایی که آینده شون چی شده؟ دانش آموزان معلم الف: افسرده ن تحت درمان _ یا مجرد قطعی _ یا بیکار _ مهندس بی وجدان ، پزشک قاتل یا پول پرست
یا ممکنه دانش اموزان معلم ب : نجار حرفه ی ، نقاش موفق، بنا و معمار حرفه ی ،بازاری حرفه ی، مهندس با وجدان، پزشک دلسوز،
لطفا تحقیق کنین و طبق این معیارها ب معلمان حال و بازنشسته بخصوص دوره ابتدایی ، حقوق بدین به معلم ب بالاترین حقوق و بدین
معلمان بخصوص ابتدایی چه شق القمری میکنن؟؟ میکردن؟ عذاب روحی بهمون وارد میکردن فقط مشق مشق مشق
معلمان بقیه دوره ها فقط از کنکور میگفتن و هزاران ارزو بر باده رفته تو ذهن ما دانش اموزان با والدین اقتصاد پایین پرورش میدادن و بچه پولدار ها و راهی کلاسها کنکورشون میکردن و با تعجب از دانشگاه سراسری قبول میشدن
رتبه زیر هزار چهارسال پیش فارغ تحصیل دانشگاه دوره جهارساله دانشگاه فرهنگیان حکم ۷۹۰۰ معلمی که خونه نداره ،خودرو نداره ،،این حقوق براش نمیصرفه وسط تهران یا مزاکز استاتها الا اینکه طرف ساکن همان محله باشد یا بازنشسته ساکن ان محله باشد یا خرید خدمتی وونهصتی همان محله باشد وگرنه حقوق هفت و نهصد یک دبیر تازه استخدام شده ،نمیصرفد مرکز استانها باشد گویا وزیر هم که از حقوق نو معلم ها خبر ندارد و میگه کسی زیر ده نمیگیرد تازه فارغ تخصیل نخبه ،رتبه زیر پاتصد کنکور چهارسال پیش ،،، دوره جهارساله دانشگاه فرهنگیان ۷ونهصد براش حکم زدند ، خودم حکمش با چشم خودم دیدم از کجا بتونه مراکز استانها زندگی خودش تامین کند،،هر چند چیزی که ملت با چشم میبینن وزیر حاجی انکار میکند
این راسته یا دروغه؟