معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، غلظت ذرات گرد و خاک در دشت شهرکرد با شاخص بین ۱۱۴ تا هزار و ۹۰۰ میکروگرم در هر مترمکعب این منطقه را در شرایط هشدار و خطرناک قرار داد و کیفیت هوا ناسالم است.

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: همان‌طور که از روز‌های قبل از سوی اداره‌کل هواشناسی هشدار آلودگی هوا صادر شده بود، کیفیت هوای استان برای چندمین روز متوالی در برخی ساعات در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ایستگاه سیار مستقر در دشت شهرکرد در حال حاضر غلظت ذرات pm ۱۰ در این دشت و جاده کمربندی جنوب شهر ماکزیمم به هزار و ۹۰۰ میکروگرم در هر مترمکعب و غلظت ذرات pm ۲.۵ به هزار و ۶۰ رسیده هرچند با وزش باد غلظت این ذرات در حال تغییر است.


بیشتر بخوانید


معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری آلودگی هوای استان را با منشاء داخلی اعلام کرد و گفت: وزش باد شدید سبب فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک در استان می‌شود و از آنجاکه در همه نقاط استان ایستگاه‌های پایش وجود ندارد نمی‌توان میزان دقیق آلودگی هوا در مناطق مختلف را اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار