یادواره شهدای فرهنگی آذربایجان شرقی امروز در تبریز برگزار شد.

در این همایش که در آستانه برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان در تالار معلم تبریز ترتیب یافت، یاد و خاطره ۱۸۸ شهید نظام تعلیم و تربیت استان گرامی داشته شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا در این همایش با اشاره به تجاوز دشمن به مرز‌های ایران اسلامی در مدت زمان کوتاهی پس از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی گفت: ضرورت دفاع از کشور در آن زمان به قدری مهم بود که حدود ۵ هزار نفر از فرهنگیان و ۳۶ هزار دانش آموز در جبهه‌ها در دفاع از کیان میهن اسلامی به شهادت رسیدند.

سردار بابازاده  افزود: آرامش و امنیت کنونی مدیون هزاران شهید به خون خفته است که با خدا معامله کرده و جانفشانی کردند و در مقابل قدرت‌های شرق و غرب ایستادند تا ایران اسلامی یکپارچه باقی بماند.

وی بیان کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی، گلگون کفنان، مجاهدان راه خدا و مردان بی ادعا در نبردی نابرابر با رهبریت دینی در مقابل دشمن سیه سپر و قهرمانانه مقاومت کرده و نگذاشتند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم با اشاره به ایثار و از جان گذشتگی قشر‌های مختلف مردم از جمله معلمان، دانش آموزان و فرهنگیان در دوران دفاع مقدس گفت: شهدا چراغ راهنما هستند و شهدای معلم می‌توانند الگوی مناسبی برای فرهنگیان باشند.

در این همایش از همسران، پدران و مادران شهدای فرهنگی و جانبازان ۷۰ درصد آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

برچسب ها: یادواره شهدا ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.