رییس سازمان صدا و سیما تصریح کرد؛

ضرورت حفظ و گسترش فرهنگ حسینی

رییس سازمان صدا و سیما گفت: ستایشگران و پیر غلامان اباعبدالله الحسین (ع) نهضت سیدالشهدا را امتداد بخشیدند.

دکتر پیمان جبلی در مراسم اختتامیه اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در مصلای امام رشت، گفت: خداوند پیرغلامان و مداحان را واسطه دشت کربلا با تاریخ قرا داده و ذاکران و ستایشگران اهل بیت امتداد بخش نهضت امام حسین علیه السلام هستند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی و انقلابی گیلان پرافتخار دیاربزرگان و شهیدان همچون میرزا کوچک، آیت الله بهجت فومنی، علمای شهید مشروطه، پرفسورمجید سمیعی، شهیدان نامجو، حسین پور شلمانی، حسین املاکی، احمد علی راغب، حسن امیدی معلم فداکار، ابوذر روحی خواننده حماسی سرود سلام فرمانده، گیلان اولین شهید نهضت فیضیه افزود: بیستمین اجلاس بین المللی در استان گیلان برگزار شده، گیلانی که افتخار اولین حکومت شیعه را به خود اختصاص داده ومامن امام زادگان علوی بود.

رییس سازمان صدا وسیما با بیان اینکه گیلان با تشکیل نهضت جنگل اولین حکومت را داشته، گفت: این استان با داشتن فاتحان نبل الزهرا و ۲۶۰ شهید در کربلای ۲ کربلای ۲ و پشتاز در ۸ سال ۸۸ جزو استان‌های پیشگام در ولایت مداری است، گیلانی که با داشتن بن بست آسمانی در لنگرود یک کوچه با ۳۰ شهید در کشورمعروف است.

دکتر پیمان جبلی از گیلان به عنوان استانی دلاورخیز، متمدن، فرهیخته و متدین یاد کرد و افزود: اگر روزی امت را در قالب یک کتاب و سخنرانی در ذهن تجسم می‌کردیم امروز امت با برگزاری این اجلاس و در اربعین سیدالشهدا و جشن ها‌ی هفته وحدت تبلور می‌یابد.

وی همچنین با قدردانی از نماینده ولی فقیه گیلان، استاندار و همه دست اندرکاران بابت میزبانی از مردم غیور و امام حسینی گفت: رسالت رسانه ملی در دوره تحول رسانه حفظ و گسترش شعائر اسلامی و فرهنگ حسینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.