تولیدات سریالی و سینمایی در استان‌های متعدد کشور یکی از مصادیق عدالت‌گستری است

دکتر جبلی گفت: تولید فیلم و سریال در استان‌های مختلف کشور در راستای رویکرد عدالت‌گستری رسانه‌ملی است.

رییس سازمان صدا و سیما در بازدید از مراحل تولید سریال مادرسوجان در سیاهکل گفت: آنچه مسلم است این است که داستان‌های جذاب اعم از تاریخی، اجتماعی و تمدنی در همه جای ایران ظرفیت غنی برای تولید محتوا است.

پیمان جبلی با بیان اینکه گیلان با توجه به ظرفیت‌های مملو طبیعی، انسانی و هنری شایسته بهره مندی از شهرک سینمایی است، افزود: این استان و استان‌های شمالی از بهترین مناطق کشور برای نشان دادن جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها از قاب دوربین است.

وی گفت: تولیدات سریالی و سینمایی در استان‌های متعدد کشور یکی از مصادیق عدالت گستری است برای اینکه کارها از نمای آپارتمان نشینی پایتخت نشینی خارج و به فضای طبیعی جای جای کشور منتقل شود.

استاندار گیلان هم در جریان بازدید از مراحل تولید و ضبط سریال مادر سوجان در سیاهکل گفت: سریال‌های فاخر تاریخی حافظ فرهنگ غنی سرزمینمان است و باید تولید آنها در راستای انتقال واقعیت به نسل حال و آینده افزایش یابد.

دکتراسدالله عباسی افزود: تاریخ گیلان مملو از وقایع و مفاخر ارزنده بسیاری است که هر کدام از آنها فارغ از نگاه کلیشه‌ای می‌تواند زمینه تولید یک فرآورده فاخر سینمایی یا تلویزیونی باشد.

وی گفت: آمادگی داریم ظرفیت‌های موجود استان را در راستای ساخت سریال‌های فاخر و ارزشمند، در اختیار صدا و سیما قرار دهیم تا واقعیت‌ها از نگاه جذاب دوربین و هنر به نسل نو انتقال یابد.

تولید سریال مادر سوجان بیش از یک سال است که در شهر سیاهکل آغاز شده و قرار است در ۳ فصل تولید شود که در فصل اول، وقایع تاریخی سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ در گیلان در یک مجموعه ۶۳ قسمتی روایت می‌شود و مهم‌ترین موضوع آن نقش و اهمیت زن در خانواده و جامعه است.داستان این سریال قصه زندگی سوجان دختری گیلانی، از دوره نوجوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود.

سریال مادر سوجان به وضعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی آن دوران اشاره می‌کند و آداب و رسوم اصیل گیلانی با حضور بازیگران مطرح ملی و استانی به تصویر کشیده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.