بررسی تحليل تکنیکالی هفتگی؛

احتمال آغاز روند صعودی شاخص‌های بازار سرمایه قوت گرفت

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: از نظر تکنیکالی، هر دو شاخص کل و هم وزن می‌توانند روند صعودی جدید، ولی کم‌قدرت را آغاز کنند.

علی ملک لی، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۹۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود ۱.۴ درصدی، به عدد دو میلیون و ۶۹ هزار واحد رسید تا هفته‌ای منفی و کم تحرک در بورس تهران رقم بخورد.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به رسیدن شاخص به محدوده تکنیکالی مهم ۲.۰۵۰.۰۰۰ تا ۲.۰۷۰.۰۰۰ واحد (باکس آبی رنگ) و همچنین صعودی شدن همه نشانه های "ابرکومو" پیش بینی می‌شود شاخص کمی در این حوالی درجا زده تا برای یک روند صعودی آماده شود. البته با توجه به شرایط موجود، احتمالا روند آتی کم قدرت خواهد بود.

شاخص کل

ملک لی در خصوص شاخص کل هم وزن نیز گفت: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز وضعیتی بهتر شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۷۱۹ هزارواحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود نیم درصدی، در پایان هفته به عدد ۷۱۵ هزار واحد رسید.

او افزود: شرایط این شاخص نیز همانند شاخص کل است و از نظر تکنیکالی بایستی محدوده ۷۲۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بکشند تا بتواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

شاخص کل هم وزن

این تحلیلگر بازار سرمایه در نهایت اظهار کرد: در کل از نظر تکنیکالی، هر دو شاخص میتوانند روند صعودی جدید، ولی کم قدرت را آغاز کنند. شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار