انسداد ۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از انسداد ۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان خبر داد.

داور بستام با اشاره به انسداد ۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل گفت: با این اقدام بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در منابع آب استان صرفه جویی به‌عمل آمد و بیش از ۲۵ حلقه از این چاهها در یک ماه اخیر مسدود شده است.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل می گوید: با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی حدود ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز در سطح استان تا پایان امسال مسدود خواهد شد.

به گفته او، در شش ماهه اول امسال بیش از ۱۰۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌ها در سطح استان نصب شده است و طبق برنامه تا پایان سال ۲۰۰ دستگاه دیگر نیز نصب خواهد شد.

بستام افزود: در یک‌ماه اخیر بیش از ۱۵ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌ها در سطح استان نصب شده است و ۳ حلقه چاه مجاز نیز تقلیل منصوبات داده شده است.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد: ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی نیز توسط خود متقاضیان خریداری شده است و در ماه‌های آتی بر روی چاه‌های مورد نظر نصب خواهد شد.

او ضمن قدردانی از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی گفت: برنامه‌ها و اقدامات حفاظتی و صیانتی از منابع آب استان با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت.

بستام همچنین تداوم اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدیریت مصرف آب را یادآور شد و افزود: اجرای طرح داناب در بین دانش آموزان مقطع متوسطه اول نیز همانند سال‌های قبل هدفگذاری شده است و مصمم هستیم این طرح را امسال با همکاری آموزش و پرورش استان به شکل بهتری اجرا کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.