راه‌اندازی ۴۳ سایت ارتباطی در روستاهای خراسان جنوبی

از ابتدای امسال تا ۱۵ مهر، در مجموع ۴۳ سایت اتصال روستا‌های خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده است.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی ۴۳ سایت ارتباطی در روستاهای استان گفت: از این تعداد ۱۸ سایت جدید احداث شده که مجهز به فناوری نسل ۳،۲ و ۴ همراه است و پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را در ۳۳ روستا برقرار کرده‌اند.

او افزود: مابقی یعنی ۲۵ مورد، ارتقای فناوری سایت‌های تلفن همراه موجود در روستاها بوده که پوشش اینترنت پرسرعت همراه را برای ۲۸ روستا فراهم کرده‌ است.

بهی ادامه داد: در مجموع ۶۱ روستای استان با اعتبار هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵ هزار خانوار در روستاهای استان از مزایای اینترنت پرسرعت برخوردار شدند عنوان کرد: تاکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: توجه و توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و کم برخوردار از اولویت‌های دولت سیزدهم است که در همین جهت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تلاش می‌کند تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تا پایان امسال از این خدمت بهره‌مند سازد.

بهی اظهار کرد: از ابتدای سال ۴۴ طرح ارتباطی با اعتبار بیش از هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال در استان اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: اردیبهشت امسال ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی با حضور مجری طرح USO در استان مصوب شد که تاکنون ۲۶ کیلومتر آن اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

او با اشاره به تأمین اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی این طرح از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای این ۲۶ کیلومتر فیبر نوری در مسیر ارتباطی نهبندان - چهارفرسخ توسط شرکت مخابرات استان، یک مرکز تلفن روستایی و ۶ سایت تلفن همراه به شبکه امن و پایدار فیبر نوری متصل شده‌ است.

بهی تصریح کرد: این اقدام بر کیفیت ارتباطات ۶ روستا با جمعیت بیش از ۵۰۰ خانوار تأثیر بسزایی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.