مدیر طرح و برنامه هیئت امنای صرفه جویی ارزی گفت: تجهیزات تشخیصی و درمانی در مناطق دوردست و کمتر برخوردار کشور توزیع شده است.

هومن نریمانی، مدیر طرح و برنامه هیئت امنای صرفه جویی ارزی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان تجهیزات سرمایه ای مانند لوازم ازمایشگاهی، تخت بیمارستان و تجهیزات اتاق عمل برای مراکز درمانی خریداری و تامین شده است.

به گفته وی با توجه به مفاد اسناد بالادستی خریداری تجهیزات مورد نیاز از شرکت های دانش بنیان و تولید داخل انجام شده است. در سال جاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی خریداری و در بین مراکز درمانی مورد نیاز توزیع شده است.

مدیر طرح و برنامه هیئت امنای صرفه جویی ارزی بیان کرد: یکی از اقدامات هیئت امنای صرفه جویی ارزی تامین تجهیزات تشخیصی و درمانی برای مناطق کمتر برخوردار و محروم است و اینگونه دستگاه ها در مناطق دوردست کشور توزیع شده است.

نریمانی ادامه داد: برای سال جاری ۲۰۰۰ پروتز شنوایی برای کودکان ناشنوا درخواست شده که تاکنون حدود ۷۰۰ پروتز به ۱۶ مرکز کاشت حلزون تحویل داده شده و بقیه هم تامین و به زودی توزیع خواهد شد. از سال گذشته لیست انتظار برای کاشت حلزون به صفر رسیده است و با تامین تجهیزات مورد نیاز مانند پروتز توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی این کار انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار