مدیر طرح و برنامه هیئت امنای صرفه جویی ارزی گفت: تجهیزات تشخیصی و درمانی در مناطق دوردست و کمتر برخوردار کشور توزیع شده است.

هومن نریمانی، مدیر طرح و برنامه هیئت امنای صرفه جویی ارزی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان تجهیزات سرمایه ای مانند لوازم ازمایشگاهی، تخت بیمارستان و تجهیزات اتاق عمل برای مراکز درمانی خریداری و تامین شده است.

به گفته وی با توجه به مفاد اسناد بالادستی خریداری تجهیزات مورد نیاز از شرکت های دانش بنیان و تولید داخل انجام شده است. در سال جاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی خریداری و در بین مراکز درمانی مورد نیاز توزیع شده است.

مدیر طرح و برنامه هیئت امنای صرفه جویی ارزی بیان کرد: یکی از اقدامات هیئت امنای صرفه جویی ارزی تامین تجهیزات تشخیصی و درمانی برای مناطق کمتر برخوردار و محروم است و اینگونه دستگاه ها در مناطق دوردست کشور توزیع شده است.

نریمانی ادامه داد: برای سال جاری ۲۰۰۰ پروتز شنوایی برای کودکان ناشنوا درخواست شده که تاکنون حدود ۷۰۰ پروتز به ۱۶ مرکز کاشت حلزون تحویل داده شده و بقیه هم تامین و به زودی توزیع خواهد شد. از سال گذشته لیست انتظار برای کاشت حلزون به صفر رسیده است و با تامین تجهیزات مورد نیاز مانند پروتز توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی این کار انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.