بهسازی و آسفالت بیش از ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی مشگین شهر

رئیس اداره راهداری شهرستان مشگین شهر گفت: بیش از ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی مشگین شهر زیرسازی، بهسازی و آسفالت شده است.

رضا فرج پور در بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان با بیان اینکه از این میزان ۲۰ کیلومتر عملیات بهسازی و زیرسازی در راه‌های روستایی خانکندی، داشبلاغ، لنج آباد، خورشید آباد، ساوجبلاغ، سیدلر و حسین خانکندی انجام شده افزود: در محور پارس آباد، مشیران، قوتورسویی، خرم آباد، جاده موئیل و داشبلاغ بیش از ۳۶ کیلومتر عملیات پخش آسفالت اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه در مدت یاد شده محور‌های مواصلاتی شهرستان مشگین شهر با استفاده از ۳ هزار متر مربع آسفالت گرم و ۷۰ تن آسفالت سرد لکه گیری شده تصریح کرد: در این مدت راهداران ۱۴۷ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان را خط کشی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در ۶ ماهه گذشته رفع مسدودیت و بازگشایی ۶۰۵ کیلومتر از راه‌های روستایی را به تعداد ۱۷۳ روستا یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده ۸ هزار و ۴۰۰ متر مکعب از راه‌های شنی و شانه راه‌ها شن ریزی شده است.

فرج پور در این مدت از تسطیح و رگلاژ هزار کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی و خاکی شهرستان مشگین شهر خبرداد و خاطرنشان شد: راهداران ۳۵۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه را اصلاح کرده اند.

او حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با فعالیت گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۱۲۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، از ۲۵ مورد تجاوز به حریم از طریق تنظیم صورتجلسه با عواملین نیروی انتظامی شهرستان پیش گیری شده، ۶ عدد تابلو و بنر غیرمجاز برچیده شده، ۷ مورد ساخت وساز غیرمجاز تخریب و با اخذ دستور قضایی ۹۳ مورد مجوز ساخت و ساز نیز صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در ۶ ماهه گذشته به اصلاح و بازسازی هزار کیلومتر از کانال‌های طرفین راه در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه ۴۸۰ متر مکعب دپو مصالح در پرتگاه‌ها انجام شده است.

فرج پور تنقیه و پاکسازی و زهکشی ۳۴ دستگاه از پل و آبروها، انجام ۴ هزارو ۱۰۰ متر مکعب عملیات ریزش برداری، رنگ آمیزی ۸۸۰ متر از سرعت کاهها، نصب ۲۳۵ عدد تابلو‌های ایمنی، تعمیر و ترفیع ۳۹۵ شاخه گاردریل، شستشوی ۱۵۰۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی، نگهداری ۷۵ عدد چراغ‌های چشمک زن و روشنایی و تهیه و نصب ۱۲ عدد چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

او با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از ۱۳۰۸.۵ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۸.۴ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴.۵ راه اصلی، ۱۰۷.۴ راه فرعی، ۵۱۷ کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۲۱۵.۷ راه شوسه، ۲۸۴.۷ راه خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.