معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تعاملات و توسعه روابط با افغانستان هدف سفر ۹۰ فعال اقتصادی از خراسان رضوی به این کشور است.

ابولفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هیات تجاری و اقتصادی استان به سرپرستی استاندار خراسان رضوی و به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های تجاری و اقتصادی و همچنین گسترش مناسبات و سرمایه گذاری‌ها دیروز به این کشور اعزام شد.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و افغانستان حائز اهمیت بوده و این روابط سنتی و دیرینه است، ادامه داد: تحولات دولت‌ها نباید باعث تغییر و تحول زیر ساخت‌های بنیادی اقتصادی شود، به همین دلیل برای تقویت مبادلات و فعالیت‌های مشترک اقتصادی دو کشور، پیش از این سفر‌های متعددی به ولایت هرات داشته ایم.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این سفر توسط استانداری خراسان رضوی و با همراهی نمایشگاه بین‌المللی مشهد و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان هماهنگی و برنامه ریزی شد و اکنون نیز در حال پیگیری و اجرای اهداف پیش بینی شده هستیم.

وی ادامه داد: ٨٠ درصد فعالان اقتصادی اعزام شده از بخش خصوصی و در حوزه‌های دارو، پزشکی، تجهیزات پزشکی، برق و الکترونیک، کشاورزی، زراعت و ترانزیت هستند.

چمندی گفت: استاندار خراسان رضوی در این سفر با وزرای صحت عامه، زراعت و مالداری و ترانسفر و تجارت افغانستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امروز شاهد افتتاحیه نمایشگاه محصولات استان در پایتخت افغانستان هستیم و فردا هم نشست‌های تخصصی بخش خصوصی و وزرای این کشور برگزار خواهد شد و امید است از طریق این گفت‌وگوها، موانعی که وجود دارد و اختلافاتی که در عرصه اقتصادی کشور‌ها است برطرف شود و شاهد توسعه روابط اقتصادی از گذرگاه خراسان رضوی به سمت کشور افغانستان باشیم.

چمندی ترانزیت از استان به افغانستان را حائز اهمیت دانست و گفت: قطار سوم باری از مقصد استان خراسان رضوی به سمت این کشور روز گذشته حرکت کرده است و قطار‌های دیگر نیز طی روز‌های آینده وارد خاک افغانستان خواهند شد و در حال برنامه ریزی هستیم که این واگن‌ها خالی به ایران برنگردد.

وی گفت: تجارت مشترک ایران و افغانستان و صادرات محصولات ایرانی به این کشور، از جمله ظرفیت‌هایی است که باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم.

یعقوبعلی نظری به همراه ابوالفضل چمندی معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی و تعدادی از مدیران بخش‌های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری استان ۱۶ مهرماه وارد کابل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار