اشتغال زایی برای ۷۸۹ نفر از مددجویان در زندان‌های قزوین

رییس کل دادگستری کل استان قزوین از اشتغال ۷۸۹ نفر از مددجویان در کارگاه‌های اشتغال زایی زندان در نیمه نخست امسال خبر داد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری کل استان گفت: اشتغال در زندان نقش موثری در کاهش بزهکاری و تغییر سبک زندانیان دارد و این شرایط را فراهم می‌کند تا مددجو پس از آزادی با مهارتی که در کارگاه‌های زندان کسب کرده است برای خود فعالیت اقتصادی ایجاد کند.

وی گفت: دستگاه قضایی و مجموعه زندان‌های استان برای تحقق این امر با فراهم کردن بستر‌های لازم تلاش کرده است تا زمینه اشتغال زندانیان واجد شرایط را مهیا کند که نتیجه این اقدامات اشتغال ۷۸۹ زندانی در نیمه نخست امسال بوده است.

شعبانی با بیان اینکه ۲۷۰ نفر از خانواده زندانیان برای اشتغال خانگی و دایمی شناسایی شده اند گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان در واحد‌های صنعتی استان مشغول به کار شده‌اند و امیدواریم با پالایش صورت گرفته و شناسایی ظرفیت اشتغال استان تا پایان سال بخش اعظمی از خانواده‌ها در شرکت‌های تولیدی مشغول به کار شوند.

وی خاطر نشان کرد: امسال  با همکاری تمامی بخش‌ها اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان که هدفگذاری شده است باید محقق شود.

شعبانی گفت: در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها بخصوص حوزه صنعت که همواره پای کار بوده اند، به خوبی استفاده شود تا بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار برای اعضای خانواده مددجویان، آسیب‌های اجتماعی را از آن‌ها دور کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار