در سفر رئیس جمهور؛

ظرفیت تصفیه فاضلاب روستایی استان فارس افزایش می‌یابد

مدیر عامل شرکت آبفا فارس گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور، ۴۷۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه فاضلاب روستایی استان افزوده می‌شود.

علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا فارس اظهار کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سیزدهم به استان، ۲ طرح جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب روستایی گشایش می‌یابد و ۴۷۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه فاضلاب روستایی استان افزوده می‌شود.

او ضمن ابراز خرسندی از افزایش سرانه بهره مندی جمعیت روستایی استان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، در تشریح اجمالی این طرح‌ها بیان کرد: بهره برداری از تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب روستای شهر میان شهرستان اقلید، شامل ساخت یک باب تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت تصفیه ۳۳۰ متر مکعب در شبانه روز و اجرای ۱۴ هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب، با صرف اعتباری بالغ بر هزار و ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی روستا‌های دارای اولویت یکی از ۲ طرح فاضلاب روستایی است که در سفر هیأت دولت سیزدهم به استان فارس طی روز‌های آتی، در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس، در توصیف دیگر طرح فاضلابی که در این سفر توسط رئیس جمهور گشایش خواهد یافت، تصریح کرد: بهره برداری از تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم بید، نیز طرح دیگری است که به دستور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

 صادق پور ادامه داد: این طرح شامل نصب یک باب پکیج تصفیه فاضلاب با ظرفیت تصفیه ۱۴۰ متر مکعب در شبانه روز و اجرای ۷ هزار شبکه جمع آوری فاضلاب، با صرف اعتباری معادل ۶۹۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی است.

در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سیزدهم به استان فارس، ۸ طرح بزرگ آب و فاضلاب که توسط شرکت آبفا فارس در شهرستان‌های استان اجرا و آماده بهره برداری شده است، در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت که این طرح‌ها شامل ۵ طرح آبرسانی، یک طرح فاضلاب شهری و ۲ طرح فاضلاب روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.