بیش از ۴۰۰ پایگاه بسیج دانشجویی در خراسان رضوی فعال است

مسوول بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: ۴۳۲ پایگاه این تشکل دانشجویی در شهرها و دانشگاههای این استان فعال است با وجود همه تلاش‌های دشمن در عرصه جنگ ترکیبی و شناختی، حضور دانشجویان در اردوهای جهادی نشان می‌دهد تلاش دشمن بی فایده بوده است.

رسول نوروزی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در تعطیلات عید نوروز بزرگترین قرارگاه جهادی کشور با پوشش ۲۸ روستا در شهرستان کوهسرخ خراسان رضوی شکل گرفت و پس از آن نیز در تابستان قرارگاه‌های جهادی با فعالیت‌های گسترده پزشکی و بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی و عمرانی برپا شد.

وی ادامه داد: تابستان امسال فعالیت گروه‌های دانشجویی در ۶۰ روستا و در عرصه‌های مختلف به انجام رسید. در شناسایی‌هایی که در حین برنامه ریزی اردو‌های جهادی صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم برخی از روستا‌ها نیاز به تداوم خدمات جهادی دارند و بنا شد اردو‌های جهادی دانشگاه‌ها در فرصت‌های مختلف پیش رو نیاز‌های همان روستا را به صورت اختصاصی برطرف کنند.

مسوول بسیج دانشجویی خراسان رضوی اظهار کرد: در کنار خدمات پزشکی، فرهنگی و عمرانی، در حوزه مطالبه‌گری و پژوهشی نیز اقداماتی نیاز به انجام است که امیدواریم بتوانیم با این اقدامات نیاز‌های روستا‌های محروم را برطرف کنیم.

نوروزی افزود: یکی از دغدغه‌ها و سیاست‌های مهم در این عرصه با توجه به عنایت رهبر معظم انقلاب استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بومی هر منطقه با پشتوانه گروه‌های جهادی دانشجویی است.

وی اضافه کرد: از ۱۵ مهر نیز ثبت نام پویش"لبخند ایران" آغاز شده است که به مدت ۱۰ روز ادامه دارد و در این پویش قرار است در ۲ روز پایانی هر هفته اردو‌های مختلف جهادی در حاشیه شهر‌ها و نقاط کم برخوردار برگزار شود و شروع این عملیات از اول آبان ماه است.

مسوول بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: شهیدان حسین زینال زاده و دانیال رضا زاده از شهدای امنیت استان نیز از فعالان عرصه‌های اردو‌های جهادی بودند و بسیاری از دانشجویان آن‌ها را با اردو‌های جهادی می‌شناسند و امیدواریم ما هم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.