رییس اداره آموزش و پرورش «جلگه رخ» شهرستان تربت‌حیدریه گفت: مشکلات مالی خانواده‌ها و ازدواج زودهنگام دختران از مهم ترین دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان در این خطه شناسایی شده است.

حمید قلی‌زاده  بدون اشاره به آماری در این زمینه گفت: فاصله روستا‌ها تا مدرسه، فقدان وسیله شخصی خانوار‌های روستایی و فقدان سرویس رفت و آمد به مدرسه از دیگر دلایل ترک تحصیلی دانش‌آموزان جلگه رخ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: اکنون تعداد ۸۴ مدرسه ابتدایی و متوسطه در ۵۳ روستا در شهر «نسر و شهر رباط سنگ» از توابع جلگه رخ تربت حیدریه دایر است که شاهد کاهش معنادار دانش آموزان دوره متوسطه در این بخش هستیم.
قلی زاده افزود: در جلگه رخ و به ویژه در روستای "احمدآباد خزاعی" شاهد مهاجرت معکوس و هجوم جمعیت کار به این روستا هستیم.
رییس اداره آموزش و پرورش جلگه رخ گفت: نتیجه چنین فضایی موجب شده فرزندان پسر بعد از پایان دوره ابتدایی به جای ادامه تحصیل، جذب بازار کار شده و با دریافتی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال در ماه، کمک خرج خانواده خود باشند.
وی افزود: ازدواج‌های زود هنگام نیز موجب شده فرزندان دختر در سنین ۱۲ تا ۱۳ سالگی فرصت ادامه تحصیل را از دست بدهند.
قلی زاده جمعیت دانش‌آموزی جلگه رخ را بیش از ۶ هزار نفر با حدود ۵۸۰ معلم عنوان و بیان کرد: کمبود فضای آموزشی و همچنین کمبود شدید معلم، از دیگر مشکلات آموزش و پرورش جلگه رخ است.
بخش جلگه رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۷ هزار نفر، ۵۳ روستا، ۲ شهر، ۴۷ دهیاری و ۲۰۲۲ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری شهرستان تربت‌حیدریه واقع است.
اداره آموزش و پرورش بخش رخ به صورت مستقل و در زیرمجموعه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اداره می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.