زلنسکی: رومانی وعده سامانه دفاع هوایی و توپخانه به ما داده است

رئیس جمهور اوکراین در سفر به بخارست، از رومانی درخواست دریافت تسلیحات کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از آنکه کنگره آمریکا بودجه پیشنهادی دولت بایدن برای کمک رسانی به کی یف را تصویب نکرد، اکنون به دنبال جلب توجه کشور‌های اروپایی به ویژه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تامین تسلیحات مورد نیاز خود برای مقابله با روسیه است. رومانی یکی از این کشورهاست. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی که اکنون در بخارست حضور دارد پس از دیدار با کلوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی اعلام کرد: خبر‌های خوبی پیرامون دریافت سامانه‌های دفاع هوایی و توپخانه دارم.

وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای رومانیایی خود در جمع خبرنگاران گفت: تاکید اصلی امروز من دریافت سامانه دفاع هوایی است و بسیار خرسندم که بخارست در این زمینه قرار است از ما حمایت کند. ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا روسیه بخشی از دریای سیاه و منطقه دانوب را به منطقه مرده دریایی تبدیل نکند. 

رئیس جمهور اوکراین در ادامه با اشاره به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و منازعه میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، افزود: من بر این باورم شعله ور شدن آتش در خاورمیانه به سود منافع روسیه است. ما معتقدیم روسیه یکی از حامیان و پشت پرده این اتفاق است. 

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز تاکید کرد اتهامات پرتکرار اوکراین مبنی بر منافع روسیه در جنگ میان فلسطینیان و اسراییل با هدف از بین بردن اتحاد جهانی سخنانی بی پایه و اساس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار