۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور احداث می‌شود

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: در استان تهران نزدیک به ده هزار تخت با اولویت مناطق محروم و جنوب استان تهران در دست ساخت داریم.

بهروز رحیمی معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت در  هشتمین کنگره تخصصی و پنجمین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت است و در این دولت ۱۵۰۰۰ تخت ساخته شده است.  تا پایان سال هم هفت هزار تخت بیمارستانی دیگر ساخته می‌شود. 

به گفته رحیمی، بیش از چهار هزار پروژه بهداشتی در دست ساخت در کشور داریم. در کنار بیمارستان‌سازی باید نگاهی به حوزه بهداشت هم داشته باشیم.

او بیان کرد: فرآیندهای هوشمندسازی در هنگام ساخت بیمارستان باید مد نظر قرار بگیرد. همچنین کاهش اقامت بیمار، کنترل بهتر عفونت و دیگر مسائل با ساخت بیمارستان هوشمند محقق می‌شود. 

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طرح  بازسازی بیمارستان ها قرار است تا پایان امسال، ۴۰۰ بیمارستان بازسازی شود تصریح کرد: در استان تهران نزدیک به ده هزار تخت با اولویت مناطق محروم و جنوب استان تهران در دست ساخت است و حدود سه هزار تخت نیز تحویل داده شده است.  

وی افزود: بیمارستان نماد نظام سلامت است و این نظام سبب ایجاد آرامش در بین مردم خواهد شد. نظام سلامت بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی دولت ها در دنیا محسوب می شود و نظام سلامت آرامش را برای مردم به همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار