سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در اردبیل رونمایی شد

همزمان با ۱۶ استان کشور، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در دادگستری اردبیل رونمایی شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مهمترین کارکرد پنجره واحد مدیریت زمین برقراری فرآیند‌های بین دستگاهی و ایجاد زمینه لازم برای مدیریت هوشمند و بهینه امور مربوط به زمین و ارتباط متقاضیان خدمات این حوزه با دستگاه‌های اجرایی است.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو افزود: این سامانه همچنین قابلیت‌های عملکردی نظیر پیشگیری از تخریب اراضی حساس کشور، جلوگیری از اتلاف منابع بیت‌المال و کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور و مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای را دارد.

به گفته او، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها، ارتقای مدیریت منابع حوزه اراضی و املاک به منظور تحقق حداکثری کیفیت خدمات با صرف بهینه منابع، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و هم‌افزایی در ذی‌نفعان حوزه اراضی و املاک، مقرون به صرفه و پرهیز از هدر دادن بیت‌المال، منطبق بودن با قوانین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های کشور از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم همکاری، تعامل و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مسئول برای اجرای دقیق برنامه‌های این سامانه تاکید کرد و افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با حضور ویدئوکنفرانسی جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.