دستگاه قضایی اردبیل در کاهش جمعیت کیفری رتبه برتر کشوری را کسب کرد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کسب رتبه برتر کشوری دستگاه قضایی استان در شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری به طور متوالی در ۲۴ ماه اخیر خبر داد.

حجت الاسلام کثیرلو در جلسه شورای قضایی استان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با یاد آوری رویداد ملی و ارزشمند کنگره بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را گرامی داشت و سپس با تمجید از حماسه غرور آفرین طوفان الاقصی جنایت‌های رژیم غاصب و صهیونیست کودک کش در غزه را محکوم کرد. 

او با بیان عملکرد‌ها و اقدامات دستگاه قضایی استان ضمن قدردانی از قضات و کارمندان تشکیلات قضایی استان اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در بحث کاهش جمعیت کیفری استان دستگاه قضایی استان در ۲۴ ماه اخیر به صورت متوالی موفق به اخذ رتبه یک کشوری شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با اقدامات هماهنگ و همکاری صورت گرفته در شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان، برای ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی و حریم رودخانه‌ها سند تک برگی صادر شده است.

حجت الاسلام کثیرلو ادامه داد: در بحث پرونده‌های شورای حل اختلاف ۴۶ درصد پرونده‌های ارجاعی با صلح و سازش مختومه شده است.

او ابلاغ بیش از ۹۷ درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیکی، کسب رتبه دوم کشوری دادسرا از حیث نرخ رسیدگی، کسب رتبه دوم کشوری توسط دادگاه انقلاب و کیفری یک از حیث کاهش زمان رسیدگی را بخش دیگری از اقدامات شاخص دستگاه قضایی استان دانست.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین کسب موفقیت در رسیدگی به پرونده‌های رسوبی و مسن، کسب موفقیت در بحث اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، اقدمات شاخص و عملکرد خوب انجمن حمایت زندانیان و نیز ستاد مردمی دیه استان در آزاد سازی زندانیان جرائم مالی و غیر عمد را از جمله موارد دیگری دانست که با تلاش و کوشش جهادی در دستگاه قضایی استان محقق شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.