وزارت بهداشت جوانی جمعیت را با ۴۹ پژوهش واکاوی می‌کند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ۴۹ پژوهش ملی بر مبنای جوانی جمعیت در زمینه‌‍‌های مختلف از جمله علت‌های کاهش جمعیت و پاسخ ندادن به درمان‌های ناباروری در دست انجام است.

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در حاشیه پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران گفت: بهمن ۱۴۰۰ به تمامی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور ابلاغ شد که تهدید جمعیت را جدی بگیرند و پنج درصد هزینه‌های تحقیقاتی خود را در زمینه جوانی جمعیت هزینه کنند.

وی ادامه داد: رییس قرارگاه جوانی جمعیت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و معاونت‌های تحقیقات و بهداشت بخش علمی این قرارگاه را تشکیل می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: زیرساخت‌های بیمارستانی، آموزشی، دارویی و هیات علمی برای تحقق جوانی جمعیت طی ۲ سال گذشته مورد توجه ویژه قرار گرفته است و مشکل خاصی در این زمینه نیست و باید در زمینه فرهنگ‌سازی به منظور فرزندآوری کار شود.

وی اضافه کرد: رییس جمهور برای دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای کمبود نیروی متخصص مجوز جذب هیات علمی و متخصصان نازایی صادر کرد و اکنون در تمامی مراکز درمانی کشور متخصص اورولوژی و نازایی حضور دارد.

پناهی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای بیمارستان تخصصی و درمان نازایی هستند و وزارت بهداشت در این زمینه فعال و پویا است، اضافه کرد: البته از همکاری با موسسه رویان و جهاد دانشگاهی در زمینه درمان ناباروری استقبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.