تیم بازرسی وزارت بهداشت برای پرونده شش نوزاد در بیمارستان هاجر در شهرکرد مستقر شد.

دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تاکنون قصوری درخصوص فوت شش نوزاد بخش مراقبت‌های ویژه نوزدان بیمارستان هاجر شهرکرد اثبات نشده است، ولی با این حال منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم.

وی گفت: در فاصله زمانی ۳۰ شهریورماه تا ۱۱ مهرماه از مجموع ۴۰ نوزاد بستری شده در بخش nico بیمارستان هاجر شهرکرد شش نوزاد فوت کردند که هر شش نوزاد نارس بودند.

دکتر کریمی افزود: از نظر سن حاملگی این نوزدان از ۲۸ هفته الی ۳۱ هفته بودند و از نظر وزن هم ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم بودند.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: از شش نوزاد دو نوزاد به علت عفونت فوت کردند و چهار نوزاد دیگر کشت عفونت آن‌ها منفی بوده و به علت نارسایی ریوی و بیماری‌های زمینه‌ای ناشی از نارس بودند فوت شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با این حال منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم.

دکتر کریمی با بیان اینکه اقدام اصلاحی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر شهرکرد هم انجام شده است، گفت: nico به قسمت دیگری منتقل شد و تا کنون فوتی نداشتیم و کشت‌های لازم هم انجام شد و مشکل خاصی نبود.

وی در خصوص شایعات منتشر شده در فضای مجازی هم گفت: نشت فاضلابی در این بخش با بررسی‌های صورت گرفته وجود نداشت.

دکتر کریمی از استقرار تیم نظارتی وزارت بهداشت در شهرکرد خبر داد و گفت: تمامی پرونده‌ها در حال برسی دقیق است و اگر قصوری باشد بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد شد و خود وزارت بهداشت در این خصوص مدعی است.

وی در خصوص درمان دو نوزاد فوت شده بر اثر عفونت گفت: این نوزدان آنتی بیوتیک دریافت کردند و درمان آن‌ها هم روند غلطی نداشته است.

چهار پزشک فوق تخصص نوزادان بصورت شبانه روزی در بیمارستان هاجر شهرکرد حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار