دمای هوای خراسان رضوی به شکل محسوسی کاهش می یابد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:دمای هوای استان امروز و فردا به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت :امروز نیز دمای هوای شهر مشهد در گرمترین ساعات نسبت به روز گذشته با کاهش هفت درجه‌ای به ۲۳ درجه بالای صفر و امشب نیز با ۹ درجه کاهش، به هفت درجه بالای صفر می‌رسد.

او افزود:  طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز ضمن افزایش شدت وزش باد در بیشتر نقاط استان و به خصوص در نقاط بادخیز، وقوع گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت قابل پیش بینی است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ساعات بعد از ظهر نیز شاهد افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری در بیشتر نقاط استان و به ویژه نقاط شمالی آن خواهیم بود.

رضایی پور افزود:این بارش‌ها با ایجاد رعد و برق و در نقاط مستعد استان با بارش تگرگ همراه است و در ارتفاعات نیز امکان بارش برف پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین وزش باد امروز از شدت و سرعت بیشتری برخوردار است و در طول فعالیت این سامانه، از اواخر امشب و همچنین فردا شب، شاهد تشکیل مه و کاهش میدان دید، در نواحی سردسیر و کوهستانی هستیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر مشهد بین ۱۶ و ۳۰ درجه بالای صفر در نوسان بود افزود: در این مدت، قوچان با ۹ درجه بالای صفر و تایباد با ۳۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خراسان رضوی بودند همچنین بیشترین میزان سرعت باد نیز از شهرستان سبزوار با ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.