بخش کشاورزی چهارمحال وبختیاری نقش بسزایی در تولید کشور دارد

مشاور وزیر و فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی استان چهارمحال نقش بسزایی در تولید کشور دارد.

مهرداد پاکار مشاور وزیر و فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی در نشست شورای بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری و جلسه تکریم و معارفه مدیر غله استان گفت: بخش کشاورزی استان چهارمحال نقش بسزایی در تولید کشور دارد.

پاکار بیان کرد: ۲۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان چهارمحال وبختیاری است که از این میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: سهم بخش کشاورزی این استان در تولید ناخالص داخلی استان ۲۱ درصد و سهم اشتغال آن ۲۲ درصد است در حالی که این شاخص‌ها به ترتیب در کشور ۸.۴ و ۱۶ درصد است که نشان از جایگاه قابل توجه بخش کشاورزی در شاخص‌های اقتصادی استان دارد.


بیشتر بخوانید


پاکار با اشاره به اینکه، چهارمحال و بختیاری در تولید ماهی سرد آبی توانسته است رتبه اول کشور را کسب کن افزود:. در این استان در سال گذشته ۲۴ هزار تن ماهی سردابی تولید شده است که حائز رتبه برتر کشوری است.

مهرداد پاکار بیان کرد: چهارمحال و بختیاری با تولید ۲۴ هزار تن بادام توانسته است رتبه اول تولید بادام کشور را کسب کند.

مشاور وزیر و فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری دارای رتبه‌های برتر کشوری است و با عملکرد بسیار خوبی که با همت جوان مومن انقلابی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال وکارکنان تلاش گر این سازمان در آغاز تکمیل نیمه تمام وراه اندازی شهرک‌های تخصصی دارند اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی استان خواهد افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.