چالش­‌هایی که می­‌تواند به درگیری منجر شود، ضعف در برقراری ارتباط سالم است. ممکن است خیلی از ما یاد گرفته باشیم در زندگی روزمره اتفاقات ناخوشایند را پنهان کنیم تا زندگیمان حفظ شود.

سهیلا زنگنه روانشناس و زوج درمانگر گفت: ما چه زمان‌هایی می توانیم به زوج درمانگر مراجعه کنیم؛ در تمام مواردی که شما فکر می کنید نیاز به کمک و راهنمایی یک فرد متخصص دارید برای بهتر شدن و کسب رضایت بیشتر از زندگی زوجی، بعضی‌ها بر این باورند که حتما باید در رابطه، دچار دعوا و تنش و تعارض شوند تا بتوانند نزد زوج درمانگر بروند، به هیچ وجه اینطور نیست.

وی گفت: زوج درمانگر هم به حل تعارضات شما کمک می کند و هم برای بالا بردن کیفیت رابطه شما با آموزش مهارت‌های زناشویی شما را در این مسیر همراهی می نماید.

زنگنه بیان کرد: از کوچکترین مسئله تا دشوارترین مشکل زوجی خود را می توانید با فرد متخصصی که در این زمینه علم و تجربه دارد بدون اینکه قضاوت شوید، در یک محیط کاملا امن وبا رعایت کامل اصل رازداری در میان بگذارید.

در ادامه تصریح کرد: زوج درمانی بر روابط زوجین تاثیر می گذارد؛ همانطور که هر موجود زنده ای، دچار آسیب، بیماری یا فرسودگی می شود، رابطه زوجی که از دیدگاه ما یک " موجود زنده " می باشد، گاهی نیاز به تجویز دارو‌های تقویتی، گاهی نیازمند درمانی سطحی و کوتاه مدت و زمان‌هایی فقط یک درمان عمیق و جراحی به این موجود زنده (رابطه) کمک کننده خواهد بود. (با در نظر گرفتن استثناعات، آنجا که یک یا هر دو نفر از اختلال شخصیت رنج می برند، ایتدا به درمانگر فردی ارجاع داده خواهند شد).

وی افزود: پژوهش‌ها نشان می دهد زوجینی که پیش از ازدواج، در جلسات مشاوره شرکت کرده اند و زوجینی که برای حل تعارضات خود، از علم زوج درمانی یاری گرفته اند، ٨٠ درصد رضایتمندتر و خشنودتر از دیگر زوجین می باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Azadeh
۲۰:۴۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
ای کاش از دوره متوسطه این موضوع مطرح شود. بسیار عالی خانم دکتر زنگنه عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
مفید بود
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
مرسی از شما خانم دکتر عزیز
Germany
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
عالی بود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
کاملا درست و منطقیه ??
آخرین اخبار