دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با قولی که وزیر آموزش و پرورش داد امیدواریم در یک الی دو هفته آینده کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

شیوا قاسمی‌پور، دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود معلم در کشور گفت: کمبود معلم یک معضل است و برای دیروز، امروز و چند سال گذشته نیست بلکه از قبل بوده است.

وی ادامه داد: یکسری کم‌کاری‌هایی از طرف دولت شده مثلا ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار نفر بود که به چهار هزار نفر تغییر یافته است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: آموزش و پرورش نمی‌تواند معلم را از هر جایی بگیرد و معلمان باید در دانشگاه فرهنگیان تربیت شوند. در دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی، تربیت دبیر داشتیم که از این وظیفه خود را خارج کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مجلس در خصوص دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی ورود کرده و ماده ۲۳۴ اعمال شده است و تحقیق و تفحص از این دانشگاه انجام شده و متخلفان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

قاسمی‌پور اظهار کرد: مجوز‌هایی که برای استخدام معلمان داده می‌شد مجوز‌های آن چنانی نبوده است، اما در یکی دو سال قبل اتفاقات خوبی افتاده است.

دبیر اول کمیسیون آموزش کمیسیون آموزش تصریح کرد: امسال نزدیک ۳۳ هزار معلم پشت خط هستند و منتظر ورود هستند. چند روز پیش در کمیسیون آموزش یک جلسه با اداره استخدامی وزارت آموزش و پرورش گذاشتیم و این مشکلات را مطرح کردیم. امید داریم این تعداد نیرو وارد وزارت آموزش و پرورش شوند و مشکل کلاس‌های بدون معلم حل شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس بیان کرد: نیرو‌های خرید خدمات را گفته بودند که دیگر نیایند حالا دوباره آن‌ها و نیرو‌های حق‌التدریس را دعوت کردند. برای آزمون، تکمیل ظرفیت گذاشتند و با قولی که وزیر داد امیدواریم در یک الی دو هفته آینده کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار