پنج واحد صنفی بدلیل عدم رعایت بهداشت پلمب شدند

دادستان سیرجان از پلمب ۵ واحد صنفی متخلف خبر داد و گفت: بازدید و بازرسی‌های سرزده روزانه از واحد‌های صنفی ادامه خواهد داشت.

مجتبی قدیمی در حاشیه بازدید از اصناف سیرجان که با حضور جمعی از مسئولین قضایی شهرستان، جمعی از اصناف و رئیس دایره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات شهرستان سیرجان انجام شد، گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه و در ادامه روند سرکشی‌های منظم از صنوف مختلف و انجام گشت‌های مشترک کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی، بازدیدی سرزده از تعدادی از رستوران ها، کبابی ها، کافی شاپ‌ها و نانوایی‌های شهر سیرجان انجام شد که متاسفانه در این بازدید پس از مشاهده تخلفات بهداشتی و صنفی متعدد، برخی از مغاز ه‌های متخلف پلمب شدند.

او اعلام کرد: از دو رستوران و کبابی واقع در مرکز شهر مقداری گوشت فاسد کشف شد که پس از تائید بازرسان مرکز بهداشت، دامپزشکی و در حضور بازرسان بسیج اصناف موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی و برخی تخلفات صنفی دیگر محرز گردید و واحد‌های مربوطه پلمب گردیدند.

او افزود: ۳ واحد صنفی دیگر شامل یک باب رستوران یک کبابی و یک قهوه خانه پلمب و برای ۲ کافی شاپ و نانوایی متخلف دیگر نیز پرونده کیفری و تعزیراتی تشکیل شد.

قدیمی عنوان کرد: نگهداری گوشت فاسد و تاریخ مصرف گذشته، بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز در واحد صنفی، عرضه و استعمال قلیان در واحد صنفی، گران‌فروشی، تقلب در فروش، عدم رعایت نکات بهداشتی و ... از جمله برخی تخلفات این واحد‌های صنفی بود که به تایید بازرسان رسید.

دادستان سیرجان تصریح کرد: بازدید و بازرسی‌های سرزده روزانه از واحد‌های صنفی ادامه خواهد داشت لذا همواره بر مبنای پیشگیری از وقوع جرم از اقداماتی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، جلوگیری خواهد شد. 

او تاکید کرد: چنانچه در مرتبه‌های بعدی شاهد تخلف از جانب واحد‌های صنفی که قبلا نسبت به آن‌ها اعمال قانون شده است باشیم، قطعا از طریق مراجع ذی صلاح نسبت به اعمال قانون و ابطال پروانه کسب آن‌ها طبق ضوابط قانون نظام صنفی اقدام خواهیم کرد.

برچسب ها: پلمب ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار