طرحهای سفر رئیس جمهور در حوزه آبفا خراسان رضوی اجرایی شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هیات دولت در سفر فروردین ماه پارسال به استان ۹ مصوبه در حوزه فعالیت های این شرکت در نظر گرفت که تمام آنها با موفقیت اجرایی شده است.

حسین امامی گفت: در سفر استانی رئیس جمهور، اجرای ۶ طرح در بخش آب و سه طرح در بخش فاضلاب استان مصوب شد.

وی اضافه کرد: تکمیل تاسیسات فاضلاب شهرهای سبزوار و قوچان و اجرای طرح فاضلاب بافت قدیم شهر ریوش (مرکز شهرستان کوهسرخ ) از جمله این طرح ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:تکمیل طرح های آبرسانی به شهر تربت حیدریه، عملیات اصلاح خط انتقال آب گناباد و بهسازی تاسیسات شهر گناباد، تکمیل طرح آبرسانی به شهر فریمان، تکمیل و ارتقای کیفی احداث مخازن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی سبزوار، آبرسانی به شهرهای طرقبه و شاندیز و آبرسانی به بجستان از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان بود که این طرح ها در مجموع ۳۵ تا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امامی افزود: مبلغ مصوب برای اجرای این تعداد طرح، ۲ هزار و ۷۹۰میلیارد ریال است که از این رقم تاکنون هزار و ۸۶۴ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

کاهش بارندگی ها، ادامه روند خشکسالی و افت سالانه سفره‌های آب زیرزمینی در خراسان رضوی، آب‌رسانی به شهرها و روستاهای این استان را با شرایط سختی همراه کرده است از این رو در سفر استانی هیات دولت به مشهد و استان، ۹ طرح آب و فاضلاب خراسان رضوی که به ۲ هزار و ۹۳۰ روستا و ۹۸ شهر استان به جز مشهد، خدمت‌رسانی می کند تعریف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.