تامین ۴ هزار تن بذر غلات در چهارمحال و بختیاری

در حوزه بذر غلات به‌عنوان کشت استراتژیک ۴ هزار تن بذر گندم و جو آبی و دیم در چهارمحال و بختیاری تأمین شده است.

حسین برزگر رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در بازدید از بخش‌های کشاورزی استان، نهاده مورد نیاز کود شیمیایی سالانه را ۳۴ هزار تن عنوان کرد و گفت: در بحث بذر غلات به‌عنوان کشت استراتژیک چهار هزار تن بذر گندم و جو آبی و دیم در استان تأمین و تدارک شده است.

وی اظهار کرد: در آستانه فصل زراعی جدید هستیم و کشت پاییزه آغاز شده است.

برزگر اضافه کرد: همچنین ذخیره سیلوی غلات، گندم، برنج و شکر مورد بررسی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در بحث بهره‌وری برای تولید نهاده‌هایی که مورد نیاز است و خدمات مورد نیاز کشاورزان مانند آزمایش خاک و بحث‌های گیاه‌پزشکی نیز امروز مورد بازدید قرار گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین بازدید از دو واحد پیشرو تولیدی گلخانه‌ای و دامپروری را در برنامه داریم که در بحث تولید اقدامات صورت گرفته مورد بازدید قرار می‌گیرد.

برزگر از جهش خوبی در حوزه تولید در سال زراعی گذشته ادامه داد: همچنین در خرید تضمینی گندم، جهش تولید در دیم‌زارها، کشت قراردادی گندم و تأمین و تدارک نهاده‌های مورد نیاز امسال پیشرفت خوبی داشتیم.

وی گفت: برنامه‌ای که برای امسال پیش‌بینی شده است رشد سالانه دو نیم درصد برابر نرخ جایگزینی جمعیت برابر با رشد تولید غذا می‌باشد، اما امسال پیش‌بینی می‌شود دو برابر مقدار پیش‌بینی شده یعنی ۵ درصد رشد تولید محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.