مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: پاییز امسال انتظار بارش‌های بیشتر از حد نرمال را داریم و برای مدیریت سیلاب آمادگی کافی وجود دارد.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: با توجه به اینکه طبق پیش بینی‌های هواشناسی، میزان بارش‌ها امسال افزایش خواهد یافت، باید آمادگی خود را در برابر مدیریت سیلاب‌ها حفظ کنیم.

او افزود: طبق نقشه ها، در خراسان جنوبی ۲۰ میلی متر بیش از حد نرمال شاهد بارش خواهیم بود و در پاییز امسال، شهر‌های شمالی استان بارش بیشتری را تجربه خواهند کرد.

آخوندی با اشاره به اینکه وضعیت نرمال بارش‌ها در استان ۱۱۰ میلی متر به صورت میانگین در سال تعیین شده است، اظهار کرد: این شرایط به دلیل خشکسالی‌ها پدید آمده و در شرایط غیر خشکسالی، این رقم ۱۵۰ میلی متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با این شرایط و کاهش سطح پوشش گیاهی، سیلاب و روان آب خیلی سریع رخ می‌دهد و باید مدیریت آن را در نظر داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


او گفت: هواشناسی استان نیز هشدار‌های خود را ۵ روز قبل از هر پدیده اعلام می‌کند و کمیته مدیریت سیلاب نیز اخیراً به مدیریت آب منطقه‌ای در استان‌ها تشکیل شده است تا آمادگی‌ها در این خصوص حفظ شود.

آخوندی با بیان اینکه تاکنون لایروبی خوبی در استان انجام شده است، تصریح کرد: لایروبی‌ها در حد ۹۵ درصد انجام شده و در کنار اقدامات دولتی، نیازمند همکاری مردم نیز هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: حدود ۴۰ دستگاه با مدیریت بحران همکاری می‌کنند تا در زمان بحران، کمترین آسیب را داشته باشیم و در خراسان جنوبی، آمادگی در سطح بالایی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.