مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری:

۲۰ میلیون هکتار مدیریت جامع حوزه آبخیز در کشور هدف گذاری کرده ایم

فرامرز گفت: ۲۰ میلیون هکتار را در مدیریت جامع حوزه آبخیز در برنامه هفتم هدف گذاری کرده‌ایم.

 محمد فرامرز، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری روز سه‌شنبه در کارگروه اجرایی مدیریت جامع حوضه آبخیز خراسان جنوبی اظهار داشت: در خصوص اجرای مدیریت جامع حوزه آبخیز، ۲۰ میلیون هکتار را در سطح کشور در برنامه هفتم هدف گذاری کرده‌ایم و تمام دستورالعمل‌های مربوطه هم توسط وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی با ذکر این نکته که خراسان جنوبی از استان‌های موفق در حوزه مدیریت جامع آبخیز در سطح کشور است، بیان کرد: رودخانه مهم‌ترین منبع تامین آب شیرین در دنیا هستند و کمترین این آب‌ها با سه دهم درصد در خاورمیانه است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل دنیا کم آبی است که اگر به موضوع آب کم توجهی کنیم قطعا مرز‌های ما خالی خواهد شد.

فرامرز با اشاره به وجود هفت هزار و ۸۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی، گفت: یک تاریخ پشت سر این قنوات است و ما نمی‌توانیم به آن در بحث مدیریت آب بی‌توجهی کنیم.

وی به عملکرد موفق مدیریت جامع حوضه آبخیز در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: با حداقل منابع بزرگترین اقدامات توسط خود مردم رقم خورده و راضی هم هستند.

فرامرز با تاکید براینکه خراسان جنوبی باید از جمله استان‌های پیش‌روز در بحث مدیریت جامع آبخیز در سطح کشور باشد، بیان کرد: خراسان جنوبی جزء چهار یا پنجمین استان‌های کشور است که مرز مدیریت جامع آبخیز آن مشخص و عملا اعتبارات سند راهبردی آن پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بحث مدیریت جامع آبخیر باید با همراهی همه دستگاه‌های انجام شود و موضوعی چند بعدی است، بیان کرد: بیشترین سطح مدیریت حوزه آبخیز در خراسان جنوبی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها مدیریت آبخیز، گفت: باید با انسجام سازمانی در قالب کارگروه اجرایی در مدیریت جامع حوضه آبخیز فعالیت کنیم.

فرامرز افزود: امسال ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان از محل تهاتر نفتی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری مبادله موافقت نامه داریم که سهم خراسان جنوبی ۳۰۰ میلیارد تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.