نشریه آمریکایی فارین افرز در گزارشی خواستار ممانعت از حمله رژیم صهیونیستی به غزه شد و نوشت واشنگتن باید بر متحد خود در این زمینه غلبه کند.

نشریه آمریکایی فارین افرز در گزارشی با بیان آنکه حمله رژیم صهیونیستی به غزه فاجعه‌بار است، از واشنگتن خواست تا بر متحد خود غلبه کرده و آن را از لبه پرتگاه عقب بکشد.

در این گزارش آمده است: «در اوایل صبح روز ۱۳ اکتبر، ارتش اسرائیل به ۱.۲ میلیون فلسطینی شمال غزه هشدار داد که باید ظرف ۲۴ ساعت قبل از تهاجم زمینی احتمالی تخلیه انجام شوند. این تهاجم از سمت اسرائیل به معنای پایان دادن به حماس به عنوان یک سازمان و در تلافی اقدام غافلگیرکننده ۷ اکتبر به جنوب اسرائیل خواهد بود. از لحظه‌ای که حماس به محدوده امنیتی اطراف نوار غزه نفوذ کرد حمله زمینی اسرائیل اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسید.»

در ادامه فارین افرز با تاکید بر حمایت واشنگتن از تمام طرح‌های اسرائیل، نوشت: «در یک محیط سیاسی بیش از حد پرجنب و جوش، بلندترین صدا‌ها در آمریکا آن‌هایی بوده‌اند که خواستار اقدامات افراطی علیه حماس هستند و در برخی موارد، مفسران حتی خواستار اقدام نظامی علیه ایران به دلیل حمایت ادعایی این کشور از عملیات حماس شده‌اند. اما تمام این‌ها درست زمانی انجام می‌شود که واشنگتن باید سردتر رفتار کرده و اسرائیل را از دست اقدامات خود خلاص کند، تهاجم قریب الوقوع غزه یک فاجعه انسانی، اخلاقی و استراتژیک خواهد بود.»

این نشریه آمریکایی سپس با تاکید بر فاجعه‌بار بودن حمله اسرائیل به غزه، نوشت: «چنین اقدامی به شدت به امنیت بلندمدت اسرائیل آسیب می‌رساند، هزینه‌های انسانی غیرقابل تصوری را بر فلسطینیان تحمیل می‌کند و در ادامه منافع اصلی آمریکا را در خاورمیانه، در اوکراین و در رقابت واشنگتن با چین بر سر نظم هند و اقیانوس آرام تهدید می‌کند. اکنون فقط دولت بایدن – که اهرم‌های بی‌نظیر آمریکا و حمایت نزدیک کاخ سفید از امنیت اسرائیل را به نمایش می‌گذارد – می‌تواند اسرائیل را از انجام یک اشتباه فاجعه‌بار باز دارد. واشنگتن اکنون که همدردی خود با اسرائیل را ابراز کرده است، باید از متحد خود بخواهد قوانین جنگ را به طور کامل رعایت کند و آمریکا باید اصرار داشته باشد که اسرائیل راه‌هایی برای جنگیدن با حماس بیابد که مستلزم آوارگی و کشتار دسته جمعی غیرنظامیان بیگناه فلسطینی نباشد.»

این گزارش در حالی منتشر شد که به تازگی «جوبایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: «واشنگتن هر چیزی که اسرائیل نیاز دارد را در اختیارش قرار می‌دهد و فکر نمی‌کنم استقرار نیرو‌های ما ضروری باشد. تهدیدات تروریستی در خاک آمریکا به دلیل تحولات خاورمیانه افزایش یافته است.»

بایدن از زمان عملیات نیرو‌های مقاومت حماس در اراضی اشغالی موسوم به عملیات الاقصی تاکنون ۵ بار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مکالمه تلفنی داشته است و شماری از مقامات خود را راهی سرزمین‌های اشغالی کرده است. بایدن درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد که فکر می‌کنم اگر اسرائیل دوباره نوار غزه را اشغال کند، اشتباه است با این حال رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که ورود اسرائیل به غزه و از بین بردن آنچه که او افراط گرایان حماس خوانده است یک الزام ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار