مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ملی استاندارد:

استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل و شناسایی بازار مهم است

ریزانه گفت: استفاده از تکنولوژی‌های بروز و هوش مصنوعی برای تحلیل و شناسایی بازار مهم است و می‌تواند کیفیت را مورد ارزیابی قرار دهد. 

جلال ریزانه دوشنبه ۲۴ مهرماه در مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد گفت: هدف از قانون استاندارد، رشد شاخص کیفیت در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. 

او افزود: شگفتی‌ساز‌ها زیاد هستند و اثرات آن‌ها در استاندارد‌ها مهم است؛ بنابراین باید برای بروزرسانی و توسعه کیفیت استاندارد‌ها تلاش کرد و در سازمان ملی استاندارد به جای تحلیل گذشته به دنبال تحلیل آینده هستیم و امروز هوش مصنوعی و تحقق آن‌ها در خانواده بزرگ استاندارد لازم است و می‌توان از خدمات آن برای  ارتقای کیفیت تولیدات در سطح بین‌المللی استفاده کرد. 

ریزانه با بیان اینکه تحلیل درستی از صادرات و واردات نداریم، گفت: باید تحلیل‌های محیطی داشته باشیم و استفاده از تکنولوژی‌های بروز و هوش مصنوعی برای تحلیل و شناسایی بازار مهم است و می‌تواند کیفیت را مورد ارزیابی قرار دهد. 

علی بیگ‌زاده نیز گفت: تولید در کنار توسعه، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بوده است، تولیدی که بتواند خودکفایی، استقلال، اشتغال و مهار تورم را در پی داشته، موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی شود، رونق اقتصادی کشور را افزایش دهد و باعث بهره‌وری و کارایی بیشتر شود. 

او تصریح کرد: تولیدی استاندارد است که بتواند اشتغال و به دنبال آن مهار تورم را داشته باشد و بر این اساس استاندارد، یک امر مهم و اجتناب‌ناپذیر است. 

بیگ‌زاده استاندارد را مطمئن‌ترین مسیر و موتور محرکه توسعه کشور دانست و گفت: استان کرمان، پیشران‌های اقتصادی زیادی دارد و در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری رتبه‌های برتر کشوری را داریم؛ بنابراین استاندارد به خصوص در حوزه کشاورزی برای کیفیت‌بخشی به محصولات ارگانیک و کنترل سموم همواره باید مدنظر قرار گیرد. 

او با بیان اینکه گام برداشتن در حوزه استاندارد منافع تولید کننده را نیز به دنبال خواهد داشت، افزود: هر اندازه کیفیت تولیدات بیشتر شود، افزایش قدرت کشور در عرصه جهانی بیشتر خواهد بود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در صحنه ماندن و مقاومت شرکت‌های تولیدی را در اوضاع تحریم‌ها تحسین کرد و گفت: واحد‌های تولیدی در کنار مردم بودند و با افزایش تولیدات و ایجاد اشتغال، امیدآفرینی و امیدبخشی را در مردم ایجاد کردند.

 در این مراسم از تولید کنندگان برتر استان کرمان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.