رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان از فعالیت ۱۳ مرکز دانشگاه علمی کاربردی با ۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو در کرمان خبر داد.

محمدمهدی فداکار صبح امروز دوشنبه ۲۴ مهر ماه در دیدار رئیس دانشگاه جامع و مدیران مراکز علمی کاربردی استان کرمان  گفت: آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی متناسب با بازار کار و اشتغال‌های مورد نیاز، طراحی شده‌اند.

او افزود: صرف اخذ مدرک دانشگاهی در سال‌های گذشته مرجعیت پیدا کرد که به دنبال آن، شاهد آسیب‌هایی نیز بودیم و در نتیجه آموزش‌های اجتماع‌محور مانند علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای کنار زده شدند.

استاندار کرمان به نیاز صنایع، شرکت‌ها و مشاغل متعدد به نیرو‌های ماهر اشاره داشت و بیان کرد: متاسفانه در آموزش‌های دانشگاهی، بحث‌های مهارتی دیده نشده است.

او  تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در کشور است که در کنار دروس آموزشی، بحث‌های مهارتی را هم مدنظر دارد.

فداکار گفت: ظرفیت‌های گسترده‌ای در استان اعم از بخش : صنعتی و معدنی، کشاورزی و ... وجود دارد که برای اشتغال آن‌ها به آموزش‌های مهارتی و کاربردی نیاز داریم.

استاندار کرمان گفت: آموزش‌های مهارتی، اشتغال تضمین‌شده دارند و دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه موفق عمل کرده است.

 نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در اشتغال زایی

مسعود ایرانمنش، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در این دیدار با اشاره به سی و دومین سال تاسیس این دانشگاه گفت: دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر تربیت نیرو‌های مهارتی، دغدغه اشتغال را هم دارد و هدف آن نیز جبران خلا مهارتی فارغ‌التحصیلان است.

او با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز دانشگاه علمی کاربردی با ۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۸۵۰ مدرس کُددار در استان کرمان افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال برای درصدی از رشته‌ها، پذیرش دانشجو با شرط تضمین اشتغال داشت. 

ایرانمنش به نقش دانشگاه علمی کاربردی در اشتغال زایی نیز پرداخت و تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد اشتغال زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی را داریم.

او با اشاره به رشته‌های متناسب با بازار کار گفت: پارسال براساس آمایش، ۳ هزار کُدرشته در دانشگاه علمی کاربردی حذف و یک هزار کُدرشته جدید اضافه شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان از اجرای ۴۰ رشته دوره‌های کوتاه مدت در کرمان خبر داد و افزود: دانشگاه طرح‌های مختلفی در دست اجرا و پیگیری دارد که شامل طرح آباد برای آموزش فارغ‌التحصیلان دانشگاه است که در آن طرح افراد دوره مهارتی را طی  می کنند و  می توانند جذب بازار کار شوند.

او تصریح کرد: با هدف صلاحیت حرفه‌ای نیز طرحی را با چند ارگان در دست اجرا داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار