شیرین‌سازی برای استفاده از آب نامتعارف در استان سمنان کلید خورد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: طرح آزمایشی شیرین‌سازی آب به منظور بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف و شور در مقیاس آزمایشگاهی در استان محقق شد.

محسن عسکری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در نشست مبادله تفاهم‌نامه و بازدید از طرح آب شیرین‌کن در دانشگاه شاهرود، با اشاره به وجود منابع آب نامتعارف و شور در استان سمنان و لزوم استفاده بهینه از این منبع آبی گفت: در همین راستا یک قرارداد «طراحی و ساخت آب شیرین‌کن بدون پساب» با دانشگاه شاهرود منعقد شد که امروز در مقیاس آزمایشگاهی از این طرح بهره‌برداری شد.

وی ادامه داد: این طرح در مرحله آزمایشگاهی است و باید تلاش شود تا با همکاری صنعت به مراحل صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی نیز برسد و بتوان با توجه به منابع آب شوری که در استان سمنان وجود دارد، از این ظرفیت برای کمک به مصارف موجود بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه اقدامات انجام شده در زمینه تحقیقات کاربری در حوزه مسائل آب، همچنان امکان برای کار‌ها و فعالیت‌های بیشتر وجود دارد و امید است با انعقاد این تفاهم‌نامه، همکاری با مجموعه دانشگاهی و پارک علم و فناوری مسائل و مشکلات بررسی شود تا به سمت حل مشکلات به صورت کاربردی گام برداشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ابراز امیدواری کرد با استفاده از نظرات دانشگاهی اقدامی مهم در راستای حل مشکلات آب این استان انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.