محمدرضا موسوی گفت: دراین مدت ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت و ماسه آسفالت در سطح روستاهای استان قم به اجرا در آمدهاست.
معاون فنی راههای روستایی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم عنوان کرد: طی این مدت همچنین درمجموع حدود ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی و ماسه آسفالت در سطح راههای فرعی استان قم انجام گرفتهاست.
موسوی بیان کرد:کمبود اعتبارات یکی از مهمترین موانع در بهسازی و ایمنسازی راههای فرعی و روستایی قم است.
معاون فنی راههای روستایی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم با اشاره به اجرای طرح پردیسان به ورجان، تصریح کرد: این تقاطع هماکنون با داشتن پیشرفت فیزیکی بالای ۹۲ درصد، تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید.
محور بزرگراهی و جدید قم - کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم میشود.
در مرحله نخست این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان - ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه میشود.
با توجه به آمدوشد و شلوغی محور پردیسان - ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن آن از اولویتهای مسئولان استان قم بوده است.
معاون فنی راههای روستایی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم بیان کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه راههای روستایی و فرعی، سرقت علائم و تجهیزات نصب شدهاست که مشکلاتی را برای استفاده کنندگان از راه و ساکنان بومی به وجود میآورد.
در حوزه راهداری استان قم یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یکهزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
استان قم دارای ۱۲۴ روستاست.