مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اولین محموله وارداتی شیر خشک وارد گمرک شده است و در دو هفته آتی تا ۴ میلیون قوطی توزیع خواهد شد.

سجاد اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه تامین شیر خشک نوزادان اقداماتی اساسی و زیرساختی در چند ماه اخیر در سازمان غذا و دارو انجام شده است. بازدید‌های میدانی از کارخانه جات تولید کننده از گمرک جمهوری اسلامی ایران و همچنین شرکت‌های پخش کننده که شیر خشک مورد نیاز کودکان را تامین می‌کند نیز انجام شده است.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو افزود: برنامه تولید توسط اداره کل مربوطه بر اساس نرخ موارد اصلاح شده سال ۱۴۰۲ در بخشنامه‌ای به تمام معاونت‌های غذا و دارو ابلاغ شده است و معاونت‌ها موظف به نظارت و رصد میدانی هستند.علاوه بر آن به تمام شرکت‌های توزیع کننده شیر خشک این بخشنامه ابلاغ شده که در روز‌های تعطیل هم نیز موظف به تولید شیر خشک هستند.

به گفته  اسماعیلی ، خوشبختانه این اقدامات باعث شده است که مشکل حاد و بحرانی در زمینه شیر خشک نداشته باشیم علاوه بر این تولید کنندگان ما با جدیت وارد عرصه شده‌اند و تولیدات خود را افزایش داده‌اند.

او بیان کرد: با توجه به مشکلات ارزی که در چند ماه گذشته در این حوزه داشته‌ایم این مسئله مرتفع شده است. برای تامین کسری نیاز بازار یک برنامه فوریتی واردات تنظیم شده است که این واردات به صورت محدود، مقطعی و کوتاه مدتخواهد بود و  تا زمان اشباع بازار انجام خواهد شد .

 اسماعیلی تصریح کرد: در حال حاضر اولین محموله شیر خشک به گمرک رسیده است و در حال آزمایشات و نمونه کیفیتی آن هستند و در دو هفته آینده حدوداً ۴ میلیون قوطی شیر خشک از طریق واردات تامین خواهد شد و پس آزمایشات و تایید کیفی آن نیز به سرعت در داروخانه‌ها توضیح خواهد شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.